  • Data: 2003-09-10 22:50:39
    Temat: Re: Wyplata a termin wplyniecia na konto
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Już nie pamiętam gdzie i kiedy, ale czytałem gdzieś orzeczenie, że wypłata
    | ma być postawiona do dyspozycji pracownika od dnia xxx, co oznacza, że
    tego
    | dnia ma się znaleźć na jego koncie i pracodawca ma obowiązek zlecić
    przelew
    | z wyprzedzeniem. Ktoś właśnie tak wygrał sprawę o odsetki.

    Ja też to pamiętam. Problem jest w sposobie ujęcia tego terminu w umowie.
    Zazwyczaj pisze się, że wypłata następuje 10 danego miesiąca i jest wówczas
    bez dyskusji, że ma być 10 na koncie pracownika. problem powstaje przy
    interpretacji zapisu zastosowanego w tym wypadku. No bo pracodawca przelewu
    dokonuje w terminie.