eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajmowanie mieszkania w Polsce a pobyt i praca za granicą - kilka pytań [długie] › Re: Wynajmowanie mieszkania w Polsce a pobyt i praca za granicą - kilka pytań [długie]
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajmowanie mieszkania w Polsce a pobyt i praca za granicą - kilka
    pytań [długie]
    Date: Mon, 02 Jun 2008 21:15:56 -0500

    JasonKidd wrote:
    > 2. Czy konieczne jest zameldowanie lokatorów? Jeśli tak to tylko
    > tymczasowo, na okres trwania umowy?

    Lokator z umową ma się iść sam zameldować. Właścicielowi nic do tego. Do
    momentu dopóki się nie dowie, że lokator sie nie zamledował. Jak się
    dowie, powinien to zgłosić, więc się lepiej nie dopytywać.

    > 3. Czy umowa powinna zostać podpisana z każdą osobą mającą mieszkać,
    > czyli np. mąż, żona? Czy wystarczy z jedną z nich?

    Wszystko jedno, to zależy z kim sie chce rozmawiać i ewentualnie kogo
    scigać za niezapłacony czynsz tudzież zniszczenia.
    Ja bym podpisał ze wszystkimi mieszkającymi.

    > 4. Czy lepiej jest opłaty uiszczać wynajmującemu, czy niech spoczywają
    > na najemcy? Jeśli drugi przypadek, to czy przepisać media na najemcę?

    Formalnie lokator płaci włascicielowi określoną w umowie kwocie i nic
    więcej go nie obchodzi jeśli chodzi o mieszkanie.
    Czyli opłaty do spółdzielni to sprawa właściciela.
    Jeśli zawrzecie umowę pt 1000 zł a lokator płaci również w spółdzielni,
    to Urząd Skarbowy może się do was przyczepić i kazać zapłacić podatek
    równiez od tych opłat do spółdzielni.

    Co do mediów to normalną praktyką na świecie jest, że media przepisuje
    się na lokatora, czyli to on opłaca sobie prąd, gaz, telefon i co tam
    jeszcze chce.
    W Polsce mało praktykowane. Ja bym był za przepisaniem mediów.
    Nie będzie wówczas problemów że zużywają dużo prądu i 4 razy tyle wody
    niż planowano.

    > 5. Jak wygląda sprawa płacenia ryczałtu od przychodu w praktyce? Czy
    > płaci się tę kwotę co miesiąc, na konto US?

    co miesiąc. w US ci powiedzą co i jak

    > 6. Jeśli osoba pracuje w UK, tam osiąga dochody, rozlicza się z podatków
    > i zgłosi do polskiego US fakt uzyskiwania dochodu z tytułu wynajmowania
    > mieszkania w Polsce, to czy będzie musiała złożyć PIT za 2008?

    tak będzie musiała złozyć pit w Polsce wykazując dochody uzyskane w Polsce.

    A jeśli
    > tak, to czy w zeznaniu rocznym musi wykazać dochody z zagranicy?

    Nie.
    Nie mieszka w Polsce i jej zagraniczne dochody nie podlegają
    opodatkowaniu w Polsce.

    Natomiast dochód w Polsce będzie musiała zgłosić w UK zgodnie z
    angielskim prawem i umową o unikaniu podwójnego opodatkownaia.

    > 12. I najważniejsze chyba pytanie w kwestii bezpieczeństwa - czy po
    > upływie terminu ważności umowy lokatorzy muszą opuścić mieszkanie? Czy
    > jeśli, np. nie będą chcieli się "wynieść", to czy chronią wynajmującego
    > jakieś prawa?

    Powinni. Ale jak nie będą chcieli to nie ma mocnych, żeby ich wywalić.
    Trzeba iść do sądu, dostać wyrok, iść do komornika i w praktyce wskazać
    komornikowi lokal zastępczy.