eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWynajmowanie mieszkania w Polsce a pobyt i praca za granicą - kilka pytań [długie] › Re: Wynajmowanie mieszkania w Polsce a pobyt i praca za granicą - kilka pytań [długie]
    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajmowanie mieszkania w Polsce a pobyt i praca za granicą - kilka
    pytań [długie]
    Date: Mon, 2 Jun 2008 22:54:44 +0200

    To lokatorzy się meldują a nie ty ich meldujesz. Jeśli mają umowę pisemną to
    twoja mama nie będzie nawet potrzebna do tej formalności.

    > bezpieczniej iszczac oplaty samemu, wtedy masz pewnosc ze sa robione,
    > ustalasz kwote najmu plus liczniki, t, telefon niech lokator podpisuje na
    > siebie, ze szczegolnym uwzglednieniem telefonu

    Bezpieczniej jest rozwiązać swoje umowy a lokatorzy zawrą nowe.
    Pozostawiając umowy na siebie możesz stać się dłużnikiem wobec dostawców
    mediów z bardzo szybką klauzulą egzekucji komorniczej, a sam będziesz długo
    dochodził regresu wobec lokatorów...

    > 10. Czy warto zawierać umowę u notariusza, a jeśli tak to jaki może być

    Ma to sens jeśli podejrzewasz, że najemca może mieć problemy psychiczne,
    demencję starczą itd. i np. jego rodzina będzie utrzymywała, że zmusiłeś go
    do jej podpisania czy wykorzystałeś naiwnośc. Na pewno zaś przyda ci się
    notarialne pełnomocnictwo od mamy do zarządu nieruchomością oraz
    reprezentowania w US i przed sądem (jak trzeba będzie szukać pomocy u
    komornika :) ).

    To już ustalacie z wynajmującym. Ja osobiście dziś szukając mieszkania nie
    brałbym na okres krótszy niż 5 lat bo to już daje mi jakąś stabilizację
    planów życiowych, zakupu mebli itd. A z kolei studenta zupełnie zadowoli
    umowa na rok.

    > wumowie mozesz zastrzec wszystko co chcesz, jednak jak przyjdzie co do
    > czego to i tak bedziesz w czarnej dupie i tylko sad z komornikiem cie z
    > niej wyciagna

    > niestety chronia ich prawa i jesli sie sami dobrowolnie nie wyniosa, to
    > tylko jak wyzej, sad i komornik, masa problemow

    Dobrym zwyczajem jest wynajęcie w umowie np. dwóch pokoi z trzech - jest to
    sztuczka na pozostawienie sobie prawa do wejśćia do lokalu i zamieszkania z
    lokatorami w razie problemów. Wynajmuąc 100% nie masz już prawa tam wchodzić
    bez ich zgody.

    Najlepiej poszukać wśród znajomych z rodziny, pracy, naszej klasy :).