  • 1. Data: 2005-11-14 13:42:35
    Temat: Re: Wynajmowanie,a US
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "JJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dla2ur$k6f$1@news.onet.pl...
    > Jeśli ktoś wynajmuje, to jest to jego dochód i powinien zgłosić do US
    > W jakiej formie i kiedy to powinno nastąpić?

    jeżeli piszesz o wynajmie mieszkania na cel mieszkaniowy. (nie dla firmy)
    to nikogo nie musi informować, po prostu składa co miesiąc pita do US i
    odprowadza podatek nie ma od tego vatu.

    Nie jestem pewien ale gdy wynajmuje się firmie to usługa taka jest chyba
    "ovatowana" i prawdopodobnie należałoby odprowadzić również vat.Ale tu
    mogę się mylić.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2005-11-14 14:12:40
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Na cel mieszkaniowy.Przez osobę prwatną dla prywatnej (tfffu raczej nie
    > przez firmę dla firmy)
    > Osoby prywatne składają tylko raz do roku zeznania podatkowe (i w nich
    > powinny to zadeklarować)

    Wydaje mi się, że jak wynajmujesz to musisz latać z pitem co miesiąc...
    Kiedyś wynajmowałem i tak mi wynikało z jakiś przepisów. Ale nie potrafię
    teraz ich podać...
    Może ktoś to potwierdzi lub obali... Z tym, że ja i tak nosiłem pita z DG
    więc może dlatego...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-11-14 14:19:37
    Temat: Wynajmowanie,a US
    Od: "JJ" <j...@p...onet.pl>

    Jeśli ktoś wynajmuje, to jest to jego dochód i powinien zgłosić do US
    W jakiej formie i kiedy to powinno nastąpić?

    _K_

  • 4. Data: 2005-11-14 15:05:23
    Od: "JJ" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości
> [...]

    przez firmę dla firmy)
    Osoby prywatne składają tylko raz do roku zeznania podatkowe (i w nich
    Zazwyczaj ludzie ukrywają te dochody i nikt nie umieszcza jego w PITcie.
    Co za zatajenie grozi?

    _K_

  • 5. Data: 2005-11-14 19:19:44
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dla5vi$jo9$1@nemesis.news.tpi.pl>, gg wrote:

    > Wydaje mi się, że jak wynajmujesz to musisz latać z pitem co miesiąc...

    Nie musi. Musi za to odprowadzać podatek do 20. kolejnego miesiąca po
    tym jak dostał wpłatę od najmującego. To wtedy, gdy nie masz DG i
    jesteś na ryczałcie, a pewnie z DG jest tak jak piszesz. Poza tym
    można jeszcze wybrać opodatkowanie na zasadach ogólnych.

    Renata