  • 1. Data: 2005-08-19 19:26:37
    Temat: Wynajem mieszkania i umowa notarialna
    Od: Kuba <h...@o...pl>

    Witam,

    Czy istnieje jakas forma zabezpieczenia przed nieuczciwymi lokatorami?
    Mam tu na mysli sytuacje gdy lokatorzy nie placa i jednoczesnie nie
    chca opuscic mieszkania. Gdzies czytalem o mozliwosci zabezpieczenia
    sie za pomoca umowy notarialnej. Przerylem wczesniej niniejsza grupe
    jednak nic konstruktywnego nie znalazlem.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2005-08-19 19:34:06
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i umowa notarialna
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Kuba napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy istnieje jakas forma zabezpieczenia przed nieuczciwymi lokatorami?

    kaucja np.

    > Mam tu na mysli sytuacje gdy lokatorzy nie placa i jednoczesnie nie
    > chca opuscic mieszkania.

    pozew o eksmisję

    > Gdzies czytalem o mozliwosci zabezpieczenia
    > sie za pomoca umowy notarialnej.

    zwykła dobrze napisana umowa zabezpieczy Twoje interesy w tkaim samym
    stopniu.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 3. Data: 2005-08-19 19:42:41
    Od: "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    Tez mam takie doswiadczenia. Teraz podpisuje TYLKO cykliczne umowy na 6
    mscy. Przynajmniej jak sie natne, to trwa to tylko ten okres.

    --

    moni K.
    "Bagna wyschly, a bekasów w ogóle nie bylo"

  • 4. Data: 2005-08-19 19:45:20
    Temat: Re[2]: Wynajem mieszkania i umowa notarialna
    Od: Kuba <h...@o...pl>

    moro73,

    W liście datowanym 19 sierpnia 2005 (21:42:41) moro73 napisał:

    m> Tez mam takie doswiadczenia. Teraz podpisuje TYLKO cykliczne umowy na 6
    m> mscy. Przynajmniej jak sie natne, to trwa to tylko ten okres.

    Ale czy tylko 6 miesiecy? Co jesli lokatorzy nie beda chcieli sie
    wyniesc po zakonczeniu umowy? Z tego co wyczytalem w roznych miejscach
    wynika, ze tylko droga sadowa (dlugo!) i nakaz eksmisji (moglem
    pomylic).

    Pozdrawiam,
    Kuba.

  • 5. Data: 2005-08-19 19:49:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    moro73 napisał(a):
    > Tez mam takie doswiadczenia. Teraz podpisuje TYLKO cykliczne umowy na 6
    > mscy. Przynajmniej jak sie natne, to trwa to tylko ten okres.

    A co to za roznica, czy umowa jest na 6 miesiecy czy na czas
    nieokreslony np z jedno miesiecznym terminem wypowiedzenia ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-08-19 19:49:30
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Kuba napisał(a):

> [...]
    > wyniesc po zakonczeniu umowy? Z tego co wyczytalem w roznych miejscach
    > wynika, ze tylko droga sadowa (dlugo!) i nakaz eksmisji (moglem

    taki mamy system prawny

  • 7. Data: 2005-08-19 19:54:35
    Od: Kuba <h...@o...pl>

    W liście datowanym 19 sierpnia 2005 (21:42:41) MarcinS napisał(-a):

    M> pozew o eksmisję

    Acha. Poczytam sobie o tym.

    M> zwykła dobrze napisana umowa zabezpieczy Twoje interesy w tkaim samym
    M> stopniu.

    A czy nie jest moze tak, ze umowa sporzadzona notarialnie ma szanse na
    szybsze rozpatrzenie przed sadem, tj. szybciej uzyska sie klauzule
    wykonalnosci?

    Pozdrawiam,
    Kuba.

  • 8. Data: 2005-08-19 20:06:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kuba napisał(a):

    > A czy nie jest moze tak, ze umowa sporzadzona notarialnie ma szanse na
    > szybsze rozpatrzenie przed sadem, tj. szybciej uzyska sie klauzule
    > wykonalnosci?

    Nie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-08-19 20:12:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Kuba" <h...@o...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > sie za pomoca umowy notarialnej. Przerylem wczesniej niniejsza grupe
    > jednak nic konstruktywnego nie znalazlem.

    Umowa zawarta przed notariuszem tak naprawde nie zabezpiecza
    wynajmujacego lokal przed nieuczciwoscia najemcy. Moim zdaniem zbedny
    wydatek. Chyba, ze w umowie sa zawarte jakies zabezpieczenia oraz
    dobrowolne poddanie sie egzekucji. Ale to troche strzelanie z armaty
    do wróbla moim zdaniem.

  • 10. Data: 2005-08-19 21:16:54
    Od: Fryzjer <r...@w...go2.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 21:49:11 +0200, Mithos napisał(a):

    > A co to za roznica, czy umowa jest na 6 miesiecy czy na czas
    > nieokreslony np z jedno miesiecznym terminem wypowiedzenia ?

    Dzisiaj przeryłem google w poszukiwaniach na ten temat. Zrozumiałem że
    jeśli trafisz na nieuczciwego i kutego na cztery łapy lokatora, to nie
    możesz go wyrzucić z mieszkania, nawet jak umowa wygaśnie i nawet jak nie
    płaci za czynsz. Jedyne wyjście to sądowy nakaz eksmisji ale:

    cyt:
    "Każdego wolno eksmitować. Jednakże (co do zasady):
    - matka z dzieckiem, bezrobotny - gmina musi zapewnić lokal socjalny;
    - pozostałym osobom gmina musi zapewnić tymczasowe pomieszczenie.

    W praktyce gmina nie jest w stanie zapewnić ani jednego ani drugiego, co
    powoduje praktyczną bezskuteczność wyroku eksmisyjnego.

    Są jednak wyjątki od tej zasady:
    - mieszkanie nie służy zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych;
    - osoby zamieszkujące mają możliwość zamieszkania gdzie indziej.

    Zatem bezpiecznie jest wynajmować nie w celu zamieszkania, ale na biura,
    pracownie etc., albo wynajmować osobom mającym poza tym mieszkaniem inne
    mieszkanie -- w którym mieszka rodzina -- na przykład studentom spoza
    miasta uniwersyteckiego, osobom na długich delegacjach służbowych itp.

    Pamiętajmy wreszcie, że jeśli lokator nie płaci, ale pracuje na umowę o
    pracę, otrzymuje rentę względnie inne świadczenia; to pomimo niemożności
    eksmisji można skutecznie egzekwować odszkodowanie za bezumowne
    korzystanie z lokalu; co także jest wskazówką jakiego rodzaju osobom
    należy wynajmować mieszkania."
    źródło: http://tinyurl.com/9cdua

    Koleżanka chce wynająć swoje mieszkanie studentom i bardzo się wystraszyła
    powyższego. Prosiłbym o potwierdzenie prawdziwości cytowanych słów.

    Wiadomo, że nasze sądy działają bardzo opieszale... Co zrobić, żeby się
    zabezpieczyć przed nieuczciwymi lokatorami?

    Z tego co przeczytałem do tej pory wniosek jest taki, że meldunek czasowy
    czy też stały lub też jego brak nie ma tu nic do rzeczy.

    --
    Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/5no8m :Wrocław
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo