  • 1. Data: 2003-06-15 10:01:07
    Temat: Wynagrodzenie za czas szkolenia
    Od: "LeszekTG" <L...@n...spamuj.Post.PL>

    Witam
    Przejżałem cały kodeks pracy jednak nie znalazlem :
    Cze pracownikowi nalezy sie wynagrodzenie za czas w ktorym przebywał na
    szkoleniu ?

    Pracodawca wysłał mnie na szkolenie (8 dni po 6 godzin). W czasie gdy sie
    szkoliłem nie wykonywałem pracy - teraz księgowa twierdzi ze za te 8 dni nie
    nalezy mi sie zadne wynagrodzenie. Wydaje mi sie ze nie ma racji. Czy moglby
    ktoś podać paragraf Koeksu Pracy który to reguluje ?
    pozdrawiam
    Leszek Stawicki

  • 2. Data: 2003-06-15 13:55:07
    Temat: Re: Wynagrodzenie za czas szkolenia
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "LeszekTG" <L...@n...spamuj.Post.PL> napisał w wiadomości
> [...]
    moglby
    > ktoś podać paragraf Koeksu Pracy który to reguluje ?

    w przypadku gdy zakład pracy wysyła pracownika na szkolenie
    przysługuje mu urlop szkoleniowy

    podstawa prawna:
    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki
    Socjalnej z 12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych
    (Dz.U. Nr 103, poz. 472)

    § 9. 1. Pracownikowi podnoszącemu kwalifikacje zawodowe w formach
    pozaszkolnych na podstawie skierowania zakładu pracy przysługuje,
    o ile umowa zawarta między nim i zakładem pracy nie stanowi inaczej:
    1) zwrot kosztów uczestnictwa, w tym zakwaterowania, wyżywienia i
    przejazdu.
    2) urlop szkoleniowy na udział w obowiązkowych zajęciach oraz
    zwolnienie z części dnia pracy w wymiarze określonym w § 10,
    płatne według zasad obowiązujących przy obliczaniu wynagrodzenia
    za urlop wypoczynkowy