eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie › Re: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!mx05.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
    Date: Sat, 04 May 2013 18:09:18 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 86
    Message-ID: <km448d$ik9$5@dont-email.me>
    References: <klpf5t$8rt$1@node1.news.atman.pl> <klqr7k$jv5$1@node1.news.atman.pl>
    <klqtds$9r6$1@node2.news.atman.pl> <klr22k$eh2$1@node2.news.atman.pl>
    <klr2h7$f0n$1@node2.news.atman.pl> <klr6fi$ilv$1@node2.news.atman.pl>
    <5181362d$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <51815d64$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305012309350.3168@quad>
    <51823306$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305021730520.1772@quad>
    <5182990f$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305041008191.3636@quad>
    <5184e16e$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <km31gh$rnc$1@node1.news.atman.pl>
    <5185176f$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <51851e4c$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <51852341$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <51856cd4$0$1259$65785112@news.neostrada.pl> <km3qr0$ik9$3@dont-email.me>
    <51858478$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 4 May 2013 23:05:49 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="6856a7e62968c3daf362d8f9a8051bc5";
    logging-data="19081";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+LA4mad0IMSHWhp3qiSzevBqP3eGAQozI="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:22.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/22.0a2
    In-Reply-To: <51858478$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    Cancel-Lock: sha1:SumTNPkEWTRCJqsuxiKUxnfWxC8=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:720490
    [ ukryj nagłówki ]

    Kviat wrote:
    > W dniu 2013-05-04 22:28, witek pisze:
    >>>
    >>> Załóżmy, że firma zbiera dane o której godzinie włączasz telewizor.
    >>> Poprawka: o której godzinie ludzie włączają telewizor. I wyłączają. Taka
    >>> firma może dużo precyzyjniej niż teraz ustalić emisję reklam.
    >>
    >> Ale oni to juz dawno wiedza. Wystarczy zrobic badanie rynku ktore
    >> seriale sa najbardziej popularne.
    >
    > Badanie rynku trwa i kosztuje. Mi chodziło o hipotetyczną większą
    > precyzję, z korektą niemal w czasie rzeczywistym. Z założenia
    > infrastruktura jest: inteligentne liczniki. Nie trzeba robić badań _po_
    > emisji programu.
    >

    A myslisz, ze dane z licznikow dostaniesz za darmo?
    Zapomnij.


    >>
    >>> I teraz okazuje się, że w 80% przypadków kiedy włączasz telewizor, zanim
    >>> rozpocznie się twój program, jesteś raczony 3 minutowym blokiem
    >>> reklamowym.
    >>
    >>
    >> juz jestes, bo o ktorej rozpoczyna sie twoj ulubiony program mozna
    >> przeczytac w dowolnej gazecie z programem tv.
    >
    > Dlatego włączasz później. A "oni" przesuwają blok reklam, żebyś go
    > przypadkiem nie ominął.

    eee
    przychodze pol godziny po rozpoczeciu programu, przewijam do poczatku i
    ogladam bez reklam.


    >
    >> Nierealne bo program musi sie zmiescic w ramowce czasowej.
    >
    > Oj tam, oj tam :)
    > W rozważanej sytuacji paranoi, chodzi o to, żeby wykorzystać te dane w
    > niecnych celach - ukraść twój czas, żeby na tym zarobić.
    > Czyli bądźmy konsekwentni: puszczany program ma na celu przyciągnięcie
    > widza i zwiększenie oglądalności. Po co? Po to, żeby więcej ludzi
    > obejrzało reklamy.
    > Ramówkę się przesuwa - dostosowuje do czasu emisji reklam, a nie odwrotnie.
    >

    to samo mozna robic be tych całych ceregieli z licznikami.


    >
    >> To do czego mozna wykorzystac takie dane to do roznicowania reklam w
    >> danym zasiegu geograficznym. Ile w danym rejonie wraca ludzi z pracy o 5
    >> ile o 7 a ile wogole i o kotrej warto zaczac puszczac reklamy.
    >
    > Właśnie. Gdyby mi się chciało to mógłbym wymyślić jeszcze więcej
    > zastosowań, np. puszczanie reklamy ukierunkowanej. O godzinie 17:36
    > ludzie włączają tv i u 80% z nich włącza się lampka w barku: czyli
    > bardziej opłaca się puścić reklamę napoju bezalkoholowego i kostek lodu.
    > O 18:24 tv+pralka: reklama proszku do prania.
    >
    >> To by sie moglo przydac kablowkom. Tylko za ja dalej nie widze sensu
    >> zbierania tego przez gniazdko z pradem skoro kablokwi przy telewizji
    >> cyfrowej moga miec i maja te dane w zancznie prostszy i duzo
    >> dokladniejszy sposob.
    >
    > Ale z kablówki nie da się odczytać czy włączyłeś pralkę... Pralkę do
    > dekodera kablówki podłączysz?

    Niedlugo tak.


    >
    >> Ktos jeszcze oglada telewizje na zywo?
    >
    > Coraz mniej ludzi. Bo coraz mniej programów leci na żywo. Zwykle jakieś
    > gadające głowy czy tam insze konkursy. Nie przypominam sobie, żeby jakiś
    > serial puszczali na żywo.
    >

    No wlasnie.
    Klejny argument dlaczego to sie po prostu nie opłaca.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1