    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie z mieszkania
    Date: Sat, 1 Nov 2008 13:51:09 +0100

    On Sat, 1 Nov 2008, Jaro wrote:

    > Moim zdaniem to jest to uzyczenie ale w formie najmu bez zawartej umowy
    > pisemnej poniewaz B nie ponosi zadnych kosztow utzrymania swojego mieszkania
    > tylko tymi kosztami obciazony jest A. Zamiast A placic za wynajecie B po
    > prostu ponosi wszelkie koszty utrzymania mieszkania.

    Tak się zastanawiam - jak to ma się do:
    _117.html
    +++
    Art. 713
    Bioršcy do używania ponosi zwykłe koszty utrzymania rzeczy użyczonej.
    [...]
    ---

    > Po drugie czytalem o takim przypadku, podobnym do tego. I tam bylo napisane
    > ze jesli A nie moze sie gdzie indziej zameldowac, bo to mieszkanie jest jego
    > "gniazem rodzinnym" to B musi mu zapewnic lokal zastepczy lub taki lokal
    > wskazac.

    A bardziej chodziło o ochronę posiadania czy mozliwość wypowiedzenia
    umowy? Bo z gołych przepisów mi wychodzi, że w odróżnieniu od umowy
    najmu uzyczenie można wypowiedzieć, ale ochrony posiadania to nie
    uchyla.
    Przy uporze korzystającego sprowadzałoby się to do możliwości
    konwersji użyczenia w najem (po polsku: możliwości zażądania opłaty)
    z oczywistym utknięciem na ochronie praw (już) lokatora.
    Ale tylko gdybam i proszę o krytykę.

    pzdr, Gotfryd