  • 11. Data: 2007-01-28 16:46:46
    Temat: Re: Wymeldowanie a Urząd Skarbowy
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    news:epij0d$5ud$1@news.interia.pl...

    > "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> wrote in message

    > Nic
    > Kara ma charakter dyscyplinujący.
    Dyscypilnować to mnie mogła Matka kilkanaście lat temu...

    Pzdr
    Czabu

  • 12. Data: 2007-01-28 17:43:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik *piotr'ek* napisał:
    > Blebleble... Do ZSRR w 1989 roku wyjechałem, w WKU zgłosiłem i do tej
    > pory nie wróciłem.

    Tylko przytoczyłem przepisy.

    Co do istoty sprawy to zgadzam się z Tobą, że to bezczelne traktowanie
    ludzi jako własności państwa.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 13. Data: 2007-01-28 18:03:29
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 28 Jan 2007 15:54:02 +0100, Sheen napisał(a):

    > Ale w NIP-3 podaję miejsce zamieszkania, które może być inne niż miejsce
    > zameldowania.

    Ależ oczywiście że mogą być różne te miejsca.
    Dlatego też w sekcji "B.4" podajesz miejsce zamieszkania, a w sekcji "B.5"
    - miejsce zameldowania - jeżeli jest inne niż miejsce zamieszkania.

    > I co wtedy?

    A co ma być?

    > WKU mnie nie ściga, a ja mogę podjąć legalną pracę i płacić podatki.

    Większość społeczeństwa pracuje i płaci podatki - Ty także możesz.

  • 14. Data: 2007-01-28 18:08:52
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 28 Jan 2007 17:00:06 +0100, Czabu napisał(a):

    > Co im sie stanie, jak dostaną tą informację pół roku później?

    W ciągu tego przykładowego pół roku, US mógł "prowadzić korespondencję" z
    taką osobą. Ze względu że taka osoba nie złożyła w terminie aktualizacji
    (np. NIP-3) - korespondencja wracała i zostałaby uznana za skutecznie
    doręczoną. Resztę sobie dośpiewaj ...

    Czy w taki sposób będziesz podchodził do sytuacji kiedy pracodawca
    "zapomni" wypłacić Ci wynagrodzenie za pracę w "terminie"?
    Zaraz podniesiesz larum że "to bandyta, złodziej".
    Bo Twoim tokiem rozumowania - co się stanie jak wypłaci Ci po 2-4
    miesiącach? :D

  • 15. Data: 2007-01-28 20:32:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Dyscypilnować to mnie mogła Matka kilkanaście lat temu...

    Po zapłaceniu 1000 zł zmienisz zdanie.

  • 16. Data: 2007-01-29 01:45:09
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > taką osobą. Ze względu że taka osoba nie złożyła w terminie aktualizacji
    > (np. NIP-3) - korespondencja wracała i zostałaby uznana za skutecznie
    Wtedy jest to problem osoby, która nie odbiera korespondencji pod tym
    adresem. Jeżeli odbieram pocztę i odpowiadam na ich wezwania, to g...o ich
    powinno obchodzić, gdzie aktualnie jestem zameldowany. Co najwyżej na koniec
    roku mogę sobie z nimi wyjaśniać dlaczego zapłaciłem podatek w tym, a nie
    innym oddziale. Powtarzam: to urząd powinien być dla klienta, a nie
    odwrotnie...
    Pozatym korespondencja uznana za skutecznie doręczoną może być również
    wtedy, jeżeli U.S. będzie wysyłał korespondencję na prawidłowy adres
    (zaktualizowany za pośrednictwem formularza NIP-3), a mimo to z różnych
    powodów nie odbieram tej korespondencji (wyjechałem, leżę w szpitalu, ktoś
    okrada lub podpala skrzynki). Dlatego uznanie "skutecznego doręczenia"
    powinno być tylko i wyłącznie w przypadku, kiedy postawię swój podpis na
    dowodzie doręczenia.

    Chyba logiczne jest, że jeżeli ktoś zmienia adres zameldowania czy nawet
    zamieszkania, to jeżeli nie powiadamia urzędów o tej zmianie (trudno jest
    nagle do wszystkich wysłać takie info, w dodatku nie ma pewności, że urzędas
    zaktualizuje w soich bazach), to w jego interesie jest zadbać o odbieranie
    korespondencji na starym adresie. Czy to będzie polecenie na poczcie
    pozostawiania tej korespondencji do odbioru osobistego, czy "cicha" umowa z
    listonoszem, że będzie zostawiał u sąsiadów, czy po prostu umowa z aktualnym
    lokatorem, że będzie odsyłał pocztę pod nowy adres to już nie powinno
    obchodzić U.S.
    Jeżeli ktoś unika odbierania korespondencji bo ma "coś na sumieniu" to tylko
    i wyłącznie jego problem.

    > Czy w taki sposób będziesz podchodził do sytuacji kiedy pracodawca
    > "zapomni" wypłacić Ci wynagrodzenie za pracę w "terminie"?
    > Zaraz podniesiesz larum że "to bandyta, złodziej".
    Chyba kolego coś Ci się pomieszało...
    Co termin wypłaty za wykonaną pracę ma wspólnego z powiadamianiem U.S. o
    aktualnym adresie zameldowania lub pobytu?
    Nie przypominam sobie, abym musiał informować pracodawcę o moim miejscu
    zameldowania, a nawet jeżeli, to nie ma on prawa "dyscyplinowania" mnie
    karami pieniężnymi.

    > Bo Twoim tokiem rozumowania - co się stanie jak wypłaci Ci po 2-4
    > miesiącach? :D
    Jeżeli mi nie wypłaci, to wyląduje w sądzie. Chyba, że udowodni, że poczynił
    wszelkie starania aby pieniądze dostarczyć mi na czas. Jeżeli nie zależy mi
    na tym, aby otrzymać pieniądze to moja strata.

    Pzdr
    Czabu

  • 17. Data: 2007-01-29 01:47:18
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    > "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> wrote in message
    >
    > Po zapłaceniu 1000 zł zmienisz zdanie.

    Mogę to nazwać po imieniu, ale zdania nie zmienię...

    Pzdr
    Czabu

  • 18. Data: 2007-01-29 10:07:36
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 29 sty o godzinie 02:45, na pl.soc.prawo, Czabu napisał(a):

    > Co najwyżej na koniec roku mogę sobie z nimi wyjaśniać dlaczego
    > zapłaciłem podatek w tym, a nie innym oddziale.

    Fajny jesteś - podobasz mi się .... taki głupiutki pieniacz który nie ma
    styku z rzeczywistością.

    > Powtarzam: to urząd powinien być dla klienta, a nie odwrotnie...

    Tego akurat nikt nie neguje - ale twoja postawa jest odpychająca i oderwana
    od prawa.

> [...]
    > powodów nie odbieram tej korespondencji (wyjechałem, leżę w szpitalu, ktoś

    Zupełna prawda.

    > Dlatego uznanie "skutecznego doręczenia" powinno być tylko i wyłącznie
    > w przypadku, kiedy postawię swój podpis na dowodzie doręczenia.

    Bredzicie - hipolicie.
    Pytasz listonosza "skąd ten polecony z potwierdzeniem odbioru?". Aha z
    urzędu skarbowego .... to proszę nie wręcząc mi go - nie odbieram tej
    przesyłki. proszę wpisać że odbiorca nie odebrał w terminie.

    Heheheh - fajny jesteś , fajny .... tylko taki trochę "dziwny".

    > Chyba logiczne jest, że jeżeli ktoś zmienia adres zameldowania czy nawet
    > zamieszkania, to jeżeli nie powiadamia urzędów o tej zmianie

    to popełnia wykroczenie - w zależności od instytucji, urzędu - z różnych
    kodeksów.

    > (trudno jest nagle do wszystkich wysłać takie info)

    Nagle?
    Przecież informujesz "PO" spełnieniu obowiązków zameldowania, zmiany np.
    dowodu osobistego etc. - to co masz na myśli "nagle"?

    > w dodatku nie ma pewności, że urzędas zaktualizuje w soich bazach),

    co ciebie nie powinno interesować - ty masz wypełnić swoją część obowiązku
    - jeżeli urząd nie wypełni swojej - ty "jesteś kryty".

> [...]
    > lokatorem, że będzie odsyłał pocztę pod nowy adres to już nie powinno

    Weż nie pie..ol tylko zapoznaj się np. z Ordynacją Podatkową, okreśłeniami
    "urząd skarbowy właściwy dla podatnika ze względu na ....." - potem
    zabieraj głos - bo na razie to tylko prezentujesz swoją głupotę i brak
    podstawowej wiedzy.

    > Jeżeli mi nie wypłaci, to wyląduje w sądzie.

    O widzisz.
    Nareszcie zaczynasz "jarzyć" - trochę późno co prawda, ale może jeszcze nei
    jest za późno dla ciebie.
    Otóż, jeżeli ty nie poinformujesz US o zmianie swoich istotnych danych
    (adres, nr dowodu osobistego, nazwiska w przypadku kobiety, itp.) to US
    może nałożyć na ciebie karę w oparciu o kodeks karny skarbowy. Koniec. To
    co tobie się wydaje ma znaczenie praktycznie zerowe - na całe szczęście
    zresztą.

    > Chyba, że udowodni, że poczynił wszelkie starania aby pieniądze dostarczyć
    > mi na czas.

    Pracodawca nie "dostarcza pieniędzy" - to nie mennicy :)
    Pracodawca *stawia do dyspozycji* wynagrodzenie dla pracownika - w tym
    momencie może je zaliczyć "w koszty" bez znaczenia czy ty je odbierzesz.

    > Jeżeli nie zależy mi na tym, aby otrzymać pieniądze to moja strata.

    Ale problem pracodawcy. Musi to wynagrodzenie trzymać np. w sejfie (jeżeli
    nie złożyłeś dyspozycji dokonywania przelewu na rachunek bankowy).
    Wynagrodzenia za pracę nie można się zrzec. To nie jest "twoja strata".

    Reasumując:
    - młodzieńcze - poczytaj sobie wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllleeeeeeee
    przepisów, ustaw, monitorów, czytaj tą grupę i inne - chłoń wiedzę i
    doświadczenie płynące z innych ust - bo póki co na razie wyglądasz na
    przedszkolaka ze swoimi tezami.

    --
    Herbi
    29-01-2007 11:07:30

  • 19. Data: 2007-01-29 16:22:12
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Fajny jesteś - podobasz mi się .... taki głupiutki pieniacz który nie ma
    > styku z rzeczywistością.

    Taki jesteś inteligentny, a podnieca Cię obrażanie innych...
    Na jakiej podstawie twierdzisz, że jestem pieniaczem? Dlatego, że nie podoba
    mi się sposób w jaki są traktowani podatnicy przez U.S.?
    Chcesz mi powiedzieć, że Ciebie to nie razi? Jesteś zadowolony z tego, że
    jako podatnik masz tylko obowiązki, a prawa mają urzędnicy skarbowi? Jeżeli
    uważasz, że taka sytuacja jaka jest teraz, jest całkiem fair wobec
    podatników, to tak, wg Twoich kryteriów jestem pieniaczem.

    > Tego akurat nikt nie neguje - ale twoja postawa jest odpychająca i
    > oderwana
    > od prawa.

    Odpychająca bo nie jest zgodna z Twoją? No cóż to twoja opinia...
    Nigdzie nie napisałem, ze tak jest. Napisałem, że tak być powinno. Niestety
    czytanie to trudna sztuka i nie każdy sobie z nią radzi...

> [...]
    > urzędu skarbowego .... to proszę nie wręcząc mi go - nie odbieram tej
    > przesyłki. proszę wpisać że odbiorca nie odebrał w terminie.

    Po raz kolejny... Tak powinno być. Znasz znaczenie słowa "powinno"? To, że
    tak nie jest, to kolejny bubel, który funkcjonuje w polskiej rzeczywistości
    urzędniczej. Jeżeli odbiorca nie chce odebrać przesyłki, listonosz powinien
    (znowu to trudne słowo) wpisać, że odbiorca odmawia odebrania przesyłki i
    wtedy sprawa byłaby jasna. Oczywiście to wymagałoby zmuszenia listonosza,
    żeby uczciwie wypełniał takie kwitki, ale myslę, że to jest do
    zrealizowania.

    > Heheheh - fajny jesteś , fajny .... tylko taki trochę "dziwny".

    Jednak podnieca Cię obrażanie innych... I kto tu jest dziwny?

    > to popełnia wykroczenie - w zależności od instytucji, urzędu - z różnych
    > kodeksów.

    Czy gdziekolwiek napisałem, że tak nie jest?

    > Nagle?
    > Przecież informujesz "PO" spełnieniu obowiązków zameldowania, zmiany np.
    > dowodu osobistego etc. - to co masz na myśli "nagle"?

    Użyłem złego słowa... Chcąc byc w porządku, powinienem w ciągu miesiąca
    powiadomić _wszystkie zainteresowane_ instytucje i urzędy o zmianie.
    Czyli, np. zmieniam miejsce zameldowania, muszę: wymeldować się, zameldowac
    się w nowym miejscu, zmienić dowód osobisty, prawo jazdy, dowód
    rejestracyjny samochodu (dobrze jak jak jest tylko jeden właściciel),
    powiadomić U.S., ZUS (pewnie przez pracodawcę, więc trochę łatwiej), o ile
    pamiętam WKU, banki, coś pominąłem? Najczęściej na ich formularzu lub w inny
    sposób, który wg urzędników jest niezbędny (na ogół dla klienta najmniej
    wygodny). Wg mnie osoba, która normalnie pracuje nie jest w stanie załatwić
    wszystkich formalności w takim czasie, biorąc pod uwagę kolejki, godziny
    otwarcia urzędów oraz to, że na ogół w przypadku dokumentów trzeba chodzić
    na ogół dwa razy. W efekcie po zmianie miejsca zameldowania muszę powiadomić
    co najmniej pięć instytucji (jeżeli czegoś nie pominąłem).
    Tym sposobem masz wyrwane masę czasu z życiorysu, na latanie po urzędach,
    ponieważ powinieneś wszystkich powiadomić o zmianie.

    > co ciebie nie powinno interesować - ty masz wypełnić swoją część obowiązku
    > - jeżeli urząd nie wypełni swojej - ty "jesteś kryty".

    Jasne... Ile osób (tylko na tej grupie) miało problemy właśnie przez to, że
    urzędnik źle zaadresował korespondencję, czy popełnił inny błąd w danych
    osobowych. W nosie mam takie "krycie" jak i tak to ja muszę się tłumaczyć i
    udowadniać, że "nie jestem wielbłądem". Urzędnik oczywiście w razie czego
    nie poniesie żadnej kary.

> [...]
    > "urząd skarbowy właściwy dla podatnika ze względu na ....." - potem
    > zabieraj głos - bo na razie to tylko prezentujesz swoją głupotę i brak

    Człowieku opanuj się bo zaraz pęknie Ci żyłka pierdząca... Nie wiem co
    chcesz mi udowodnić? W swoim poprzednim poście napisałem jak moim zdaniem
    _powinno być_. Jak wygląda obecne prawo zdaje sobie doskonale sprawę i nie
    musisz mi tego uświadamiać.

> [...]
    > (adres, nr dowodu osobistego, nazwiska w przypadku kobiety, itp.) to US
    > może nałożyć na ciebie karę w oparciu o kodeks karny skarbowy. Koniec.

    Ty jednak masz podstawowe problemy z czytaniem i rozumieniem tego co
    próbujesz czytać. Zauważ, że to ja w swoim pierwszym poście napisałem jak
    U.S. traktuje podatnika, który nie powiadomi o zmianie istotnych danych
    osobowych, więc doskonale zdaję sobie sprawę, że U.S. karze za
    niedopełnienie tego obowiązku. We wszystkich kolejnych postach napisałem, że
    jest to nie w porządku. Dlaczego U.S. ma prawo, a ja obowiązek? Dlaczego
    U.S. nie zapłaci kary (lub jest ona symboliczna), jeżeli w wyniku jego
    działań ja zostanę "poszkodowany"?

    co tobie się wydaje ma znaczenie praktycznie zerowe - na całe szczęście
    > zresztą.

    To Tobie coś się wydaje, tylko jak widać sam za bardzo nie wiesz co...

    > Pracodawca nie "dostarcza pieniędzy" - to nie mennicy :)

    Uch... Ale mi "dokopałeś"...

> [...]
    >
    > Ale problem pracodawcy. Musi to wynagrodzenie trzymać np. w sejfie (jeżeli
    > nie złożyłeś dyspozycji dokonywania przelewu na rachunek bankowy).

    Ale biedny ten pracodawca...

    > Wynagrodzenia za pracę nie można się zrzec. To nie jest "twoja strata".

    Strata, że nie odbieram wynagrodzenia na czas. Kiedyś pewnie odbiorę. ;-) W
    tym czasie może stracę super inwestycję, na którą zabraknie mi akurat tych
    pieniędzy.

    > Reasumując:
    > - młodzieńcze - poczytaj sobie wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllleeeeeeee
    > przepisów, ustaw, monitorów, czytaj tą grupę i inne - chłoń wiedzę i

    Akurat ta rada odnosi się raczej do Ciebie. Być może dużo czytasz, ale
    niestety nie przekłada się to ani na kulturę, ani na zdolność rozumienia
    tego co przeczytałeś. Być może nie jest to odpowiednia literatura dla
    Ciebie. Zanim następnym razem udzielisz się w dyskusji przeczytaj cały wątek
    zrozum co kto napisał, a potem sam zacznij pisać.
    W poście na który "raczyłeś" odpowiedzieć, napisałem jak moim zdaniem
    powinno w normalnym kraju traktować się podatnika (i nie tylko). Ty mi w
    chamski sposób "tłumaczysz", że tak nie jest. Tylko nie wiem po co, ponieważ
    ja zdaję sobie z tego sprawę.
    W obecnej sytuacji to zwykły obywatel jest podporządkowany urzędom, a nie
    odwrotnie.

    > doświadczenie płynące z innych ust - bo póki co na razie wyglądasz na
    > przedszkolaka ze swoimi tezami.

    No cóż, z twoich ust wypływają jad i obelgi. Doświadczenia nie zauważyłem.
    No może jakieś niewielkie w chamstwie, ale to i tak nędzna amatorka... ;-P
    Jeżeli to jest miarą Twojej dojrzałości, to ze szczerego serca współczuję.

    Pzdr
    Czabu

  • 20. Data: 2007-01-30 09:22:11
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    No i co dalej ?
    Kolbami nocą w drzwi załomocą ?
    JaC

    > W jego przypadku urząd miasta/gminy wezwał go do przeprowadzenia PONOWNYCH badań na
    wzrok - w przeciwnym przypadku
    odebrane mu zostanie prawo jazdy.

    It has removed 2981 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!