  • Data: 2015-06-26 11:41:16
    Temat: Re: Wyłącznik a przepisy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-26 o 10:48, Marek pisze:
    > ochronności a
    > tego
    > rodzaju
    >
    > Żebym dobrze zrozumiał: na hali są gniazda bez bolca ochronnego. Są
    > maszyny, które nie wymagają w swojej klasie bolca, ale któś pomotował na
    > nich przewodach zas. wtyczki z bolcem (nie podłączając przewodu
    > ochronnego, bo go nie ma). I te wtyczki włącza do tych gniazd bez bolców?

    WTF? Gdzie jeszcze masz gniazda bez bolców? Jedyne gniazda bez bolców to
    do płaskich wtyczek:

    http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/8959/th22
    0/ospel-gniazdo-potrojne-euro-plaskie-wtyczki-impres
    ja.jpg

    Według mnie, od 1995 roku wszystkie okrągłe gniazda mają bolec.
    Urządzenia II klasy najczęściej korzystają z takich wtyczek:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/
    CEE_7-17_plug.jpg

    ale 3-stykowe również są legalne wbrew mądralom z PIP.