    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 5 Nov 2011 01:07:41 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?

    On Fri, 4 Nov 2011, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    <czyli umyślne spowodowanie strat>

    > Przecież ten błąd popełnił urząd. To urząd działa na niekorzyść firmy przez
    > co jest poszkodowana.

    Najpierw rozdzielmy dwie sprawy, OK?
    Bo widzę że nie każdy zauważył, iż sprawa odsetek to jedno,
    a odszkodowanie to drugie (to nie pod Twoim adresem akurat,
    ale z przezorności procesowej :))
    W kwestii odszkodowania: najpierw odpowiedz na pytanie, czy Ty
    zakładasz, że przedstawiciele firmy *będą kłamać*, czy też
    sądzisz że mimo umyślności w działaniu będzie im się owo odszkodowanie
    należało?
    Nie wiem czy chipsy otwierać ;) (znaczy czy flejm z tego wyjdzie)

    Co do odsetek już swoje zdanie ze dwa razy wyraziłem - IMHO będą
    się należały "jak psu kość". Niezależnie od tego czy wiedzą czy
    dopiero szukają co się stało.
    Do tezy ze się nie należą przekona mnie dopiero przepis lub wyjaśnienie
    zasady prawnej, która miałaby działać przeciw.

    pzdr, Gotfryd