    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Date: Sat, 5 Nov 2011 00:44:11 +0100

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:j91sft$pjj$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, a czy istnieje przepis, na podstawie którego
    > urzędnik może uznać faktury kosztowe za przychodowe?
    > Nie sądzę.

    Ale z tymi ustaleniami kontroli zapoznawał sie kontrolowany i też je uznał
    dobrowolnie.

    > Piszesz, że trzeba rozróżniać błąd i niezgodność z przepisami.
    > No to jak przejadę na czerwonym świetle, to czy mogę się tłumaczyć
    > błędem (pomyliłem kolory świateł) i dzięki temu nie zostanę ukarany?
    > Coś nie tak.

    W pewnych okolicznościach jak najbardziej moze się to udać. To silnie
    zależy od tego, jak będziesz się tłumaczył. Po za tym przykład jest akurat
    nieadekwatny, bo nie sądzę, by przedmiotem kontroli były tylko te 4 faktur.
    Podejrzewam, że doszło do pomyłki przy czterech spośród kilkuset czy kilku
    tysięcy faktur.