  • 1. Data: 2003-02-11 17:04:38
    Temat: Wykaz radców prawnych.. gdzie?
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com>

    Witam

    Czy jest możliwość sprawdzenia, czy Pan X posiadający pieczątkę Radca Prawny
    jest nim?
    Bliższych kontaktów (poza wroga korespondencja) nie uświadczysz. Adres =
    mieszkanie prywatne, nikt nie otwiera.

    I drugie: czy w przypadku gdy facet wysyła korespondencje jako radca prawny,
    a nim nie jest, można go o oszustwo oskarżyć?

    Pozdrawiam Marcin Żyła

  • 2. Data: 2003-02-11 18:11:46
    Temat: Re: Wykaz radców prawnych.. gdzie?
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    prawny,
    > a nim nie jest, można go o oszustwo oskarżyć?

    Zwróc się do Okręgowej Izby Radców Prawnych, adresy są na stronie Lexa.
    Pozdrawiam
    też radca prawny
    Michał

  • 3. Data: 2003-02-11 18:20:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    Prawny
    | jest nim?
    | Bliższych kontaktów (poza wroga korespondencja) nie uświadczysz. Adres =

    Jest Izba Radców Prawnych. Możesz znaleźć w INTERNECIE, albo podejść do
    najbliższego sądu, to podadzą adres. Wydaje mi się, że z potwierdzeniem nie
    powinno być problemu.

    | I drugie: czy w przypadku gdy facet wysyła korespondencje jako radca
    prawny,
    | a nim nie jest, można go o oszustwo oskarżyć?

    O oszustwo raczej nie. Z faktu, że ktoś jest albo nie jest radcą prawnym
    generalnie nie wynikają żadne prawa dla stron. Jak kłamie, to go sąd nie
    dopuści do udziału w rozprawie. Po za tym, to i tak to musi się opierać na
    pełnomocnictwie. Jak ma pełnomocnictwo, to nie musi być radcą prawnym, by
    występować w imieniu strony. Wyjątek, to sąd.
    Zawiadomienie o oszustwie, to mógłby co najwyżej złożyć tek, kto go wynajął.
    Wynajmował i płacił za radcę prawnego, a okazało się że to na przykład
    elektryk. No tutaj ewentualnie by to przeszło.
    No na upartego, to mógłbyś złożyć wniosek o ukaranie za wykroczenie z art.
    61 kw. (grzywna 1.000 zł albo nagana). Sprawdź tylko dobrze na pieczątce,
    czy to nie DORADCA PRAWNY. Niektórzy stosują takie wybiegi. O ile radca
    prawny jest określony w ustawie, o tyle doradcą może być każdy. Nawet
    elektryk. Jak ktoś chce, by mu w sprawach prawnych doradzał elektryk, to
    zakazu nie ma.