    From: poreba <d...@p...pl>
    Subject: Re: (Wyjątkowo przewlekłe) Trzepanie kompów za zgodą rektora...
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 13 Jun 2010 23:06:12 +0200

    Dnia Sun, 13 Jun 2010 13:10:39 +0000 (UTC), GK napisał(a):

    > Ok, termin nie był mi znany.
    Nie chce mi się wierzyć aby dla kogoś obytego w
    tematach ogólnie pojętego IT, prawa i DG był aż
    tak nieznany.

    > Trudno przy tym się zgodzić, że standardowy
    > laptop (nie maszyna do projektowania 3D czy
    > przetwarzania danych meteo) po dwóch dlatach
    > rastycznie obniżył swoją użyteczność dla
    > przeciętnego użytkownika.
    Sprzęt konsumencki 'starzeje' się tu szybciej niż
    wymienione przez Ciebie 'wyspecjalizowane'. A że 2
    lata w pecetologii to 2-3 generacje, wybacz - nie
    chce mi sie tłumaczyć.

    > Czy któryś z "pokrzywdzonych" skarżył?

    > To oczywiste, przy czym ustalenie, że zapis utworu
    > jest identyczny pomaga wskazać źródło pozyskania.
    Zaraz, Ty wyobrażasz sobie, że nawet mając w miarę
    szczegółowo zidentyfikowany 'odcisk' pliku
    multimedialnego (oprogramowanie jako sprawę nieco
    bardziej oczywistą zostawiamy na boku) ktoś
    poszukuje jego źródła w celu _udowodnienia_
    'nielegalności'?

    > Może wczoraj (dziś w nocy) pisałem zbyt ostro,
    > jakby pod tezę, że wszyscy mieszkańcy akademików
    > niczym innym się nie zajmują, jak tylko
    > pozyskiwaniem zasobów.
    Problem w tym, że dyskusja nie o tym czy studenci
    niewinni jako lelija (a zła, bałdzo zła policja
    ich gnębi). Problem w tym, że małymi kroczkami
    wkracza zasada 'udowodnij swoją niewinność'. Z
    trudem rezygnując z ogranej i ułomnej analogii
    samochodowej (chociażby z powodu dowodów
    rejestracyjnych)* spróbuję Ci uświadomić jeszcze
    inny problem. Wyobraź sobie, że podobnie toczą się
    postępowania w przypadku innych przedmiotów życia
    codziennego: TV, telefonów komórkowych, innej
    elektroniki użytkowej. Po dwóch latach, po
    prześledzeniu po numerach seryjnych od producenta,
    przez importerów, hurtowników, detalistów drogi
    produktu do Ciebie i zweryfikowaniu tego z datami
    na paragonach fiskalnych sprzed 5 lat odzyskasz
    CAŁY sprzęt elektroniczny z domu. Wszystko
    włącznie z pralką automatyczną i piekarnikiem (BTW
    tam też może być PIRACKIE oprogramowanie).

    * analogia o tyle kusząca, że dla firmy utrata
    transportu może oznaczać likwidację, a i wartość
    sporo większa niż fistaszkowych komórek

    --
    pozdro
    poreba