  • 1. Data: 2003-12-26 13:47:20
    Temat: Wygasanie praw autorskich do programow komputerowych...
    Od: "KUBA" <b...@i...pl>

    Witam,

    Slyszalem, ze po jakims okresie czasu (5 ? 10 ? lat) wygasaja prawa autorskie do
    programow komputeorywch - tzn teoretycznie programy te sa juz "uwalniane" do
    uzytku ogolnego.

    Czy ktos potrafi to potwierdzic lub skierowac we wlasciwe miejsce gdzie mozna by
    to sprawdzic ? I jaki okres jest poprawny ?

    pozdawiam specjalistow od prawa :)
    KUBA

  • 2. Data: 2003-12-26 21:32:43
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    KUBA wrote:

> [...]
    >
    > Czy ktos potrafi to potwierdzic lub skierowac we wlasciwe miejsce
    > gdzie mozna by to sprawdzic ? I jaki okres jest poprawny ?

    O ile sie nie myle, prawa wlasnosci do jakiejkolwiek tworczosci wygasaja w
    Polsce po 20 latach. Stad ostatnio tyle sie namnozylo w kioskach plyt ze
    stara muzyka po 9,99zl :)

  • 3. Data: 2003-12-26 21:33:30
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    wszytko zalezy od umowy licencji na program, ja nie slyszalem o wygasaniu

    Radek.

  • 4. Data: 2003-12-26 22:25:21
    Od: Arkadesh Dreadful <a...@g...removethispart.pl>

    KUBA wrote:
> [...]
    > programow komputeorywch - tzn teoretycznie programy te sa juz "uwalniane" do

    Hmm.. to o czym mowisz to chyba czas po jakim wygasa licencja na
    uzytkowanie programu. Czyli masz prawo uzywac programu przez 5 lat. Nie
    ma to nic wspolnego z wygasaniem praw autorskich - wlasciwie wprost
    odwrotnie. Podstawa: Art. 66. 1 Ustawy o prawie autorskim.
    Wiecej: http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7585

    pzdr
    Arkadesh

  • 5. Data: 2003-12-27 08:55:11
    Od: "Bogdan" <b...@w...pl>

    > Slyszalem, ze po jakims okresie czasu (5 ? 10 ? lat) wygasaja prawa
    autorskie

    Poszukaj ustawe o prawie autorskim i prawach pokrewnych na stronie
    www.lex.pl i tam sie dowiesz

  • 6. Data: 2003-12-27 11:22:32
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    KUBA <b...@i...pl> wrote:

    > Slyszalem, ze po jakims okresie czasu (5 ? 10 ? lat) wygasaja prawa
    > autorskie do programow komputeorywch - tzn teoretycznie programy te sa
    > juz "uwalniane" do uzytku ogolnego.

    "Troche" Ci sie pomieszalo. Wg naszego prawa autorskiego licencja w
    braku odminnych postanowien udzielana jest na 5 lat, ale dotyczy to
    eksploatacji a nie autorskich praw majatkowych. Te ostatnie przysluguja
    tworcy przez 70 lat od utrwalenia lub nawet smierci ostatniego z pewnego
    kregu wspoltworcow - zalezy od okolicznosci.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 7. Data: 2003-12-27 11:25:05
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Ajgor <ajgor@bez_spamu.go2.pl> wrote:

    > O ile sie nie myle, prawa wlasnosci do jakiejkolwiek tworczosci
    > wygasaja w Polsce po 20 latach.

    Mala prosba - jak nie jestes pewny to nie wprowadzaj innych w blad.

    > Stad ostatnio tyle sie namnozylo w kioskach plyt ze stara muzyka po
    > 9,99zl :)

    To jakies novum. Bylo wrecz odwrotnie - przy zmianie w PL okresu
    ochrony z 25 na 70 lat wydawcy pozbywali sie takich tytulow za grosze, bo
    po wejsciu w zycie nowych przepisow takie plyty byly dla nich warte tyle co
    polipropylen z ktorego zostaly wykonane.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 8. Data: 2003-12-27 18:19:20
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Michal Bien wrote:

    > Mala prosba - jak nie jestes pewny to nie wprowadzaj innych w
    > blad.

    Napisalem: "O ile sie nie myle". Widocznie sie mylilem, chociaz bylem
    przekonany, ze mam racje.
    Jesli tak, to sorry.