  • Data: 2009-11-11 09:56:29
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: "op23" <o...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BK" <b...@g...com>

    > Tak, przecież napisałem, że mam czeski odpowiednik REGON.
    >
    > Ale ja pytam o coś innego: jak polskie prawo reguluje kopiowanie dowodów
    > osobistych. Więc chodzi mi o właściwe akapity polskiej ustawy o dowodach
    > osobistych lub o ochronie danych osobistych może to jest ujęte w jakiejś
    > innej ustawie. Może w jakimś serwisie prawniczym ktoś wyjaśniał sprawę
    > (ale nie wygooglałem).
    >
    > Ludek

    I tym sposobem jest po sprawie - ustawa o ochronie danych osobowych
    nie ma zastosowanie bo jestes przedsiebiorca. U nas te przepisy [ktore
    mozna zastosowac do kserowania dowodow] nie dotycza przedsiebiorcow.
    --
    Konkretne przepisy poproszę z których kserowanie dowodów raz jest prawne a
    innym nie.

    Jest tu ewidentnie sprawa stosunkow dwoch profesjonalistow -
    przedsiebiorcow, jeden od drugiego moze wymagac czego chce, a drugi
    moze sie zgodzic lub nie.
    --
    A nieprofesjonaliści to nie ?

    Gromadzenie danych przedsiebiorcow [w tym ksero ich dokumentow] nie
    podlega pod ochrone danych osobowych, takiego zbioru nie trzeba
    rejestrowac itp. itd.
    --
    Bredzisz. Dowód osobisty to nie wpis do ewidencji dg.