  • Data: 2009-11-10 21:16:51
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b1563b9d-f97e-49ef-8601-253392da81d2@m16g2000yq
    c.googlegroups.com...

    > Tylko moze sie pojawic zarzut [w stosunku konsument-> przedsiebiorca],
    > ze przedsiebiorca prosi konsumenta o dokumenty/dane, ktore nie sa
    > niezbedne do wykonania danej umowy. I GIODO moze miec z tym problem,
    > administracyjnie moga chciec zakazac np. kserowania aktow slubu przez
    > dentyste :)

    Weźcie pod uwagę, że sprawa ociera się o przepisy prawa autorskiego, a
    tam o ile mnie skleroza nie myli wymagana jest umowa pisemna z autorem
    dzieła. Rozpatrując to tak, że autorem dzieła jest Zdenek blacha z krwi i
    kości, a nie firma XYZ Zdenek Blacha, to wydawca oprócz faktury chce mieć
    umowę z autorem dzieła (tłumaczenia). Dodatkowo chce się upewnić, że taka
    osoba istnieje, a tu ksero dowodu potrafi pewne sprawy uwiarygodnić. W tym
    kontekscie (wymóg zawarcia umowy z autorem dzieła) prośba o ksero jest w
    pewnym stopniu uzasadniona, choć oczywiście jej spełnienie jest dobrą wolą
    autora tłumaczenia.