    From: Dominik & Co <d...@c...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wybory - ktos glosowal za mnie.
    Date: Thu, 25 Nov 2010 10:40:59 +0100

    W dniu 24-11-2010 23:33, poreba rzecze:

    > Do tej pory, widocznie mylnie, bylem przekonany że to powiedzonko przede
    > wszystkim tyczące się prawdopodobieństwa. Ale autor znanego mi powiedzenia
    > pisał o nieskończonej liczbie małp, no i był matematykiem. Ty widocznie o
    > innym powiedzonku...

    No a konkretnie kogo uważasz za autora tegoż? Bo mówimy o tym?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdzenie_o_niesko%C5
    %84czonej_liczbie_ma%C5%82p

    Uściślając:
    Twierdzenie mówiące o "nieskończonej liczbie małp" lub "nieskończonym
    czasie" jest bez wątpienia prawdziwe, zakładając oczywiście,
    że małpa nie jest małpą, ale "małpą" (tzn. losowym generatorem znaków).
    Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest niezerowe i przy czasie (lub
    liczbie "małp") dążącym do nieskończoności prawdopodobieństwo dąży do 1.

    Ale warto podkreślić: nieskończoności. To nie jest "praktyka
    dnia codziennego" i ani dla realnych małp ani realnego czasu
    (powiedzmy: rzędu wieku Ziemi) można spokojnie przyjąć takie
    zdarzenie za niemożliwe.

    Żonglując nieskończonością można dojść do wielu
    ciekawych wniosków, jak hotel Hilberta chociażby.
    Ale jakoś nikt nie przekłada wniosków z tegoż do realnych
    problemów mieszkaniowych... ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)