    From: kuba <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Współwłasność garażu a głos we wspólnocie mieszkaniowej
    Date: Wed, 01 Jul 2009 16:09:53 +0200

    jQ pisze:
    > Dnia środa, 1 lipca 2009 15:23, człowiek imieniem kuba
    > <j...@g...com> zamieścił wiadomość <h2fo1g$b6j$1@inews.gazeta.pl>
    > o treści:

    > Mieszkanie ma z reguły 1 - 2 właścicieli. I oddają oni głos wspólnie. Garaż
    > ma kilku współwłaścicieli, ale jest jednym lokalem, dlatego jego głos musi
    > być ustalony decyzją współwłaścicieli garażu jako wspólny głos.

    I w tym miejscu potrzebuję przekonującego argumentu natury prawnej. Nie
    twierdzę, że mam rację, ale podaję argumenty przeciwne:

    - Zgodnie z treścią ustawy: "Uchwały zapadają większością głosów
    właścicieli lokali, liczoną według wielkości udziałów". W takim stanie
    rzeczy nie ma racjonalnych przeszkód, aby każdy współwłaściciel mógł
    głosować samodzielnie, ponieważ zawsze będzie mu można przypisać
    określony ułamkiem udział w nieruchomości wspólnej, a to on jest istotny
    przy podejmowaniu uchwały.

    Ponadto - kiedy masz mieszkanie we współwłasności 2 osób to nie wygląda
    to w ten sposób, że x i y są współwłaścicielami lokalu i
    współwłaścicielami przykładowo 10/100 nieruchomości wspólnej, tylko x ma
    5/100 i y ma 5/100. Mowa o współwłasności w częściach ułamkowych, to
    przy łącznej to wygląda inaczej.

    - Głosuje człowiek a nie lokal; patrz też co napisałem w osobnej
    wiadomości, w którym podaje przykład z osobą mającą 2 lokale w tym samym
    budynku.

    - Literalna wykładnia ustawy nie sprzeciwia się takiemu rozwiązaniu ani
    nie skłania do przyjęcia rozwiązania przeciwnego.

    > We wspólnocie mieszkań jest wiele, ale każde z nich stanowi odrębną własność

    To nie jest taki argument, pojęcie "odrębna własność" nie ma nic do
    sposobu głosowania, odnosi się raczej do zaznaczenia, że jest to
    własność odrębna od własności reszty nieruchomości.