    From: poszukiwacz <o...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Współwłaściciel - Najemca - Podnajemca (przejęcie lokalu)
    Date: Sat, 30 Mar 2013 15:11:54 +0100
    To: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Jeśli tam są *LOKALE*, to nie ma możliwości sprzedania
    > "udziału luzem" ZNK może więc jedynie sprzedać LOKAL.
    Skądinąd wiem że ZNK praktykowało już sprzedaż udziału "luzem"
    czyli bez przekazywania fizycznego lokalu nabywcy udziałów w
    kamienicy. Znam przypadek osoby która dokupiła sobie udział od
    ZNK posiadając już wczesniej niewielki udział nabyty przez
    spadkobranie i osoba ta nie objęła jak dotąd żadnego lokalu
    ale zaliczyła to jako wydatek na cele mieszkaniowe (zgodnie z
    prawem).

    > Ściśle, bardzo ściśle rzecz ujmując: "nie musi" (można wskazać
    > co najmniej jeden oczywisty przypadek ;))
    >
    > Ale jakby to był lokal B, to sytuacja robi się ciekawa: jak
    > ZNK nie wypowie, to B jako właściciel musi wypowiedzieć
    > wynajem wynajmowanego przez siebie lokalu :) <uwaga, gdybam>
    > IMO konieczność wypowiedzenia jest oczywista - przecież
    > istnieje prawna możliwość że A na tym podnajmie zarabia. Jeśli
    > tak, z obu umów (najmu) wynikałoby, że zarobek należy mu się i
    > basta. Musiałby istnieć przepis zabraniający takiego zarobku,
    > tj. przez wynajmowanie właścicielowi. <\gdybanie> No to
> [...]

    Ja myślę tak: ZNK sprzeda gołe udziały Panu B a wtedy Pan B
    poinformuje ZNK że będąc najemcą wypowiada umowę najmu Panu A (z
    zachowaniem okresu wypowiedzenia) ponieważ jest odtąd
    współwłaścicielem nieruchomości.
    Zastanawiam się tylko czy jest jakiś przepis gwarantujący że nowy
    współwłaściciel nieruchomości (Pan B) ma prawo "pierwoprzejęcia"
    najmowanego dotychczas lokalu?