    From: "Karol" <a...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota Mieszkaniowa
    Date: Fri, 10 May 2002 14:22:04 +0200

    Użytkownik "Bogusław Kucharski" <n...@w...pl.no-spam-thx> napisał w
    wiadomości news:RsNC8.3816$eN3.43018@news.chello.at...

    > Mam jeszcze waznepytanie: czy WM moze zalozyc konto bakowedla swoich
    > potrzeb? Bo jak na razie to stara administracja wydzielila nam subkonta
    > rozliczeniowe i konta remontowe w swoim starym koncie (PKO BP SA) dla
    > kazdego zwlascicieli...
    > Wplacamy wiec pieniadze na konto: _NazwaFirmy_ , Wspolnota Mieszkaniowa
    > _adres_ ...
    > Nie za bardzo mi sie podoba, ze nie mam wgladu w nasze srodki na koncie
    ;-(
    > czy moge umiescic w umowie jakis punkt o wydaniu nam pelnomocnictwa do
> [...]

    Troche to lewe. Mam watpliwosci czy pieniadze WM sa w ten sposob dobrze
    chronione w momencie jak FZ padnie lub komornik zablokuje jej konta.
    Najlepiej jakbys zalozyl dwa konta (glowne + subkonto na fundusz remontowy).
    Zarzad WM przekazywalby (w sposob uzgodniony) pieniadze na konto zarzadcy.
    U nas FZ miala pelnomocnictwo do regulowania zobowiazan za dostawy z naszego
    konta. Ale wcale nie interesowali sie zarzadzaniem srodkami na koncie.

    Ty bedziesz mial dodatkow problem z "babciami". Musisz jakos rozwiazac
    problem wplat.
    Moze jakies konto w pobliskim banku, prowizje wynegocjujesz, tylko pozostaje
    problem kolejek do kas (ale to zalezy od banku).
    Zawsze bedziesz mial mozliwosc zarzadzania tymi pieniedzmi (lokaty, lokaty
    O/N). No i odsetki beda dla WM.

    > Poprawka - sprawdzilem jeszcze raz i placimy PLN 0,69/m2
    > Poza tym zarzadca bedzie sie zajmowal tylko jednym budynkiem...
    > W takim razie nie przestaje byc pewnym czy bedzienam latwo znalesc innego
    > zarzadce dla takiej malej wspolnoty (ja wiem,ze pieniadz, to pieniadz i ze
    > odmetra, ale wsumie to tylko jeden budynek...ktos moze mial podobne
    > doswiadczenia?)

    Opisywany przeze mnie jeden z przypadkow (mieszkania od gminy) to wlasnie
    jeden budynek. Powierzchnia okolo 2500 m2. FZ oddeleguje do obslugi jednego
    czlowieka, ktory prawdopodobnie bedzie mial pod soba kilka takich malych
    wspolnot.

    Karol