    From: "Bogusław Kucharski" <n...@w...pl.no-spam-thx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota Mieszkaniowa
    Date: Thu, 09 May 2002 21:56:16 GMT

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne":
    > Ja też jestem zainteresowany: dokumentacji NIE MA (budynek z 1934r).

    Już mi się rozjaśniło ;-)
    Dostałem takie małe cudo, pliczek-niezbędniczek tyczący wspólnot
    mieszkaniowych....
    Nie znam autora ale rzecz pozwoliłem sobie umieścić na takiej jednej mojej
    nieużywanej stronce w internecie. Zainteresowani mogą go sobie ściągnąć z:
    http://www.bluewave.prv.pl/wspolnota.rtf

    Że zacytuję:
    Prawo budowlane nakłada na właściciela lub zarządcę obowiązek posiadania
    dokumentacji technicznej budynku
    (...)
    Gdy budynek nie posiada dokumentacji lub jest ona nieaktualna, zarząd lub
    zarządca, któremu powierzono zarząd, mają obowiązek podjąć czynności
    zmierzające do opracowania lub aktualizacji tej dokumentacji i do
    znalezienia wykonawcy takiej dokumentacji, zawarcia z nim umowy,
    nadzorowania jego pracy, a potem zapłacenia za jej wykonanie.

    Za sporządzenie dokumentacji płaci właściciel, do którego wcześniej należał
    budynek, jeśli w chwili jej opracowywania posiada w tym budynku chociaż
    jedno mieszkanie (chyba że wspólnota postanowi inaczej). Najczęściej jest
    nim gmina lub firma. Oczywiście może zdarzyć się, że właściciel odmówi
    zapłacenia za dokumentację. Wówczas wspólnota ma prawo wystąpić przeciwko
    niemu do sądu, ale także właściciel może zaskarżyć do sądu uchwałę
    właścicieli lokali obciążającą go tymi kosztami, np. gdy uważa, że są one
    zbyt wysokie.

    > Czym można "przyciskać" ?

    W sumie bardzo dobre pytanie - ja też jestem ciekawy ;-)

    Pozdrawiam,

    Bogdan