    From: "Bogusław Kucharski" <n...@w...pl.no-spam-thx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota Mieszkaniowa
    Date: Thu, 09 May 2002 16:30:21 GMT

    Użytkownik "Karol":

    > Rozlozy sie na cala wspolnote.

    Oczywiście zobaczymy jak to będzie wyglądało z tym prawnikiem. Jako że nie
    mam zbyt wielkiego wyboru i cokolwiek (jak się okazało: związane ręce), to
    chyba w tym roku prawnika sobie daruję. zobaczymy jak to będzie wyglądało za
    jakiś czas i kiedy będziemy mieli jako WM większość...
    Na razie chyba jednak podpiszę umowę starając się wynegocjowac:
    a) umowę na 1 rok
    b) okres wypowiedzenia - 1 miesiąc (jakieś zastrzeżenia są może w prawie
    polskim?)

    Niepokoi mnie tylko, kwestia dokumentacji technicznej - która "zaginęła' i
    nad której "rekonstrukcją" ponoć pracują.... (Zgaduję, że mogliby tak w
    nieskończoność ją rekonstruować... - Czy jest jakaś szansa przyciśnięcia ich
    z terminem? Moze ktos miał juz takia akcję?)

    > W Warszawie to chyba znajdziesz. Nie mam w tej chwili konkretnego pomyslu.
    > Musialbym zapytac w mojej WM, z kogo my korzystamy.

    Poproszę na priv (po usunieciu antyspamowego dodatku w adresie), jesli moge
    ;-)

    > Jakbys poszukal w archiwum grup dyskysujnych to mysle, ze cos znajdziesz.
    > Plus archiwum Rzeczpospolitej - dodatek Nieruchomosci.

    Tak też i zrobię - przeczesuję też właśnie google ;-)

    > Owszem jest taki zapis w ustawie. Ale sprawdz ten zapis dokladnie.
    > Ale jezeli chca 0,62 za 1 m2, to moze nie przeciagaj tylko podpisz umowe i
    > sie przyczaj (gmina posprzedaje lokale, Ty przez rok zbierzesz wieksza
    > koalicje - pamietaj, ze jak ktos nie przyjdzie na zebranie wspolnoty, to
    > mozna pojsc z uchwala po mieszkaniach, wtedy w rozmowach z kazdym z osobna
    > przekonasz ich do zmian).

    Też tak myślę. I tak w tej chwili niecierpliowścią nic nie zyskamy...
    Zobaczymy ile osób za jakiś czas będzie miało fundusze na wykupienie
    mieszkania...

    > Nie podoba mi sie ten okres wypowiedzenia.

    Mnie też się nie podoba. Zobaczymy co mi się uda uzgodnić jutro z "panem
    prezesem" ...

    > My wywalilismy dewelopera po pierwszym roku zarzadzania (rok zarzadzania
    > mial zagwarantowane w aktach notarialnych jak sprzedawal nam miekszania).
    > Wzielismy nowa firme. Wywalona po roku. Teraz zarzad zorganizowal wlasna
    > administracje (koszt 0,55 zl m2, ale osiedle jest duze, a administracja
    > mala).

    No, więc o to też i chodzi - moja administracja to moloch. Niestety. I ja
    rozumiem, że nagle niemogli zwolnić takiej masy pracowników, ale z drógiej
    stony nie widzę potrzeby płacić wszystkich ich rachunków...
    Czy wiesz _jak_ zarzad zorganizował wlasna administracje?

    > Przy tej cenie 0,62 (mysle, ze nie najgorsza cena ja na Waraszawe, jezeli
    > obejmuje wszystkie koszty zarzadu i administacji) musicie ich tylko
    > pilnowac, zeby dobrze pracowali. Poza tym musicie jako WM zatwierdzic
    > uchwala plan finansowy na dany rok, czyli wysokosc kosztow jakie
    planujecie
    > ponosic jako WM oraz wysokosc zaliczki na fundusz remontowy.

    Cene też udało mi się sprawdzić i wygląda sensownie. Pytanie tylko czy warto
    tyle płacić za administrowanie usługami typu wywóz nieczystości czy
    rozliczenie wod-kan oraz remonty interwencyjne - nie inwestycyjne...
    Nasza WM już ustaliła rzeczy o których piszesz.

    > Czy gmina nie zastrzegla w aktach notarialnych, kto bedzie pierwszym
    > zarzadca nieruchomosci?

    Nie wiem i nie wiem jak to sprawdzić.

    > Widzialem juz taka sytuacje (wykup mieszkan do gminy) i tam byla ta sama
    > sytuacja co na nowych osiedlach (deweloper). Gmina wpisala w akt
    notarialny,
    > ze zarzadca bedzie jakasfirma powiazana z gmina. Po roku, maja zebranie
    > wspolnoty i beda decydowac o wyborze zarzadu i wysokosci wynagrodzenia dla
    > firmy zarzadzajacej. Firma zarzadzajaca ma wybrac zarzad, ale nie moze dac
    > wyszego wynagrodzenia niz uchwala wspolnoty.

    Troszkę paranoidalne prawda?

    Pozdrawiam,

    Bogdan