    From: "Karol" <a...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota Mieszkaniowa
    Date: Thu, 9 May 2002 18:01:40 +0200

    Użytkownik "Bogusław Kucharski" <n...@w...pl.no-spam-thx> napisał w
    wiadomości news:5rwC8.206889$vc2.2351773@news.chello.at...

    > Chyba jednak bede musial tak zrobic...
    > Powstrzymuje mnie:
    > a) koszt (ktorego starszepanie mi nie zwroca),

    Rozlozy sie na cala wspolnote.

    > b) znalezienie takiego czarodzieja od prawa co to wyznaje sie na sprawach
    > nieruchomych i budowlanych ;-(

    W Warszawie to chyba znajdziesz. Nie mam w tej chwili konkretnego pomyslu.
    Musialbym zapytac w mojej WM, z kogo my korzystamy.
    Jakbys poszukal w archiwum grup dyskysujnych to mysle, ze cos znajdziesz.
    Plus archiwum Rzeczpospolitej - dodatek Nieruchomosci.

    > Poza tym nie moge zwlekac w nieskonczonosc - jesli nie podpiszemy przez
    > jakis dluzszy czas to zostanie nam taki zarzadca narzucony (slowa pani
    > 'prezes' firmy zarzadzajacej + przytakujaca glowa pani reprezentujacej
    > gmine)

    Owszem jest taki zapis w ustawie. Ale sprawdz ten zapis dokladnie.
    Ale jezeli chca 0,62 za 1 m2, to moze nie przeciagaj tylko podpisz umowe i
    sie przyczaj (gmina posprzedaje lokale, Ty przez rok zbierzesz wieksza
    koalicje - pamietaj, ze jak ktos nie przyjdzie na zebranie wspolnoty, to
    mozna pojsc z uchwala po mieszkaniach, wtedy w rozmowach z kazdym z osobna
    przekonasz ich do zmian).
    Nie podoba mi sie ten okres wypowiedzenia.
    My wywalilismy dewelopera po pierwszym roku zarzadzania (rok zarzadzania
    mial zagwarantowane w aktach notarialnych jak sprzedawal nam miekszania).
    Wzielismy nowa firme. Wywalona po roku. Teraz zarzad zorganizowal wlasna
    administracje (koszt 0,55 zl m2, ale osiedle jest duze, a administracja
    mala).

    Przy tej cenie 0,62 (mysle, ze nie najgorsza cena ja na Waraszawe, jezeli
    obejmuje wszystkie koszty zarzadu i administacji) musicie ich tylko
    pilnowac, zeby dobrze pracowali. Poza tym musicie jako WM zatwierdzic
    uchwala plan finansowy na dany rok, czyli wysokosc kosztow jakie planujecie
    ponosic jako WM oraz wysokosc zaliczki na fundusz remontowy.

    Czy gmina nie zastrzegla w aktach notarialnych, kto bedzie pierwszym
    zarzadca nieruchomosci?
    Widzialem juz taka sytuacje (wykup mieszkan do gminy) i tam byla ta sama
    sytuacja co na nowych osiedlach (deweloper). Gmina wpisala w akt notarialny,
    ze zarzadca bedzie jakasfirma powiazana z gmina. Po roku, maja zebranie
    wspolnoty i beda decydowac o wyborze zarzadu i wysokosci wynagrodzenia dla
    firmy zarzadzajacej. Firma zarzadzajaca ma wybrac zarzad, ale nie moze dac
    wyszego wynagrodzenia niz uchwala wspolnoty.

    Pozdrawiam,

    Karol