    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wrobiona w cudzy kredyt - prosze o pomoc
    Date: Tue, 13 May 2003 01:31:03 +0200

    Użytkownik "Emaire xy" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b9nii1$rne$1@inews.gazeta.pl...

    > Wlasnie o to chodzi, niezaleznie od tego, co ta osoba zrobila mi pierwsza,
    > musialabym realnie rzecz biorac na nia doniesc i nie wiem, czy jestem w
    > stanie.
    I tu masz problem, bo bardzo trudno Ci będzie naraz wyplątać się z całej
    akcji i uniknąć pakowania tej osoby w proces karny. W zasadzie
    najbezpieczniej by było wystąpić przeciwko bankowi o bezpodstawne
    wzbogacenie- ale wtedy taki proces sobie trwa, a oni sobie kasę ściągają. W
    każdym razie wtedy twierdzisz tylko, że nie mają podstaw wejścia Ci na
    pensję, bo Ty im niczego nie podpisywałaś, że nie zareagowałaś na wejście na
    pensję, bo nie wiedziałaś o co chodzi i wmówiono Ci, że nie możesz nic
    zrobić, że nie wiesz, jak mogłaś nie otrzymać żadnego poleconego i w ogóle
    nie wiesz o co chodzi, ale to nie jest Twój podpis. Tylko że przy całej
    akcji jednak w końcu pewnie i tak da się powiązać Twojego rodzica z
    przynajmniej niektórymi szczegółami... Oczywiście nie masz obowiązku donosić
    na tzw. osobę najbliższą, ale i tak pewnie dałoby się wszystko powiązać.
    Czyli najprościej jest dogadać się z tą osobą, że albo spłaca kredyt za
    siebie, albo Ty występujesz do sądu i wtedy to już będzie jej problem, jak
    do niej dotrą. Oczywiście niezależnie od tego, że nie zareagowałaś na to, że
    komornik wszedł Ci na pensję i niezależnie od tego, że nadal nie będziesz
    reagować, bank i tak nie ma podstaw do pobierania od Ciebie pieniędzy i
    masz prawo wystąpić przeciwko niemu z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia. Bo
    to nie jest Twój kredyt i Ty za niego nie odpowiadasz. Tylko że z takim
    Twoim krokiem wiąże się ryzyko wykrycia przestępstwa popełnionego przez
    Twojego rodzica.
    Pozdrawiam,
    MArta