    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpisali prawnika do rejestru dłużników
    Date: Sat, 6 Jan 2018 00:46:58 +0000 (UTC)

    On 2018-01-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    > osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
    > Jak chcesz po samym peselu zidentyfikowac osobe, nie majac dostepu do
    > panstwowych rejestrow ?

    To oznacza tyle, że Ty i ja możemy sobie przetwarzać pesele, ale nie
    wszystcy mają już taki komfort poczynań :)

    > To akurat niemozliwe.

    Ba, Wyborcza nawet twierdzi, że to Sąd twierdzi:
    Sąd: - Powód (wierzyciel) pomylił się o jedną cyfrę w numerze PESEL
    prawdziwego dłużnika Michała O. A sąd, jeśli w pozwie jest podany
    PESEL, nie musi go w żaden sposób weryfikować.

    Ale może jednak możliwe? To tylko jedna cyfra kontrolna. Nie mam siły
    myśleć na tym algorytmem, ale jakoś intuicyjnie mam watpliwość. Nie
    mówię, że łatwo się wstrzelić, ale że może jednak da się?

    --
    Marcin