  • 1. Data: 2009-05-06 18:27:48
    Temat: Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku
    Od: "mike" <d...@n...com>

    Witam.

    Mam mały problem ze zrozumieniem tego wszystkiego, więc proszę o krótkie
    wyjaśnienie.
    Kredyt zaciągnięty wspólnie z żoną. Bank wystawia 2 pisma, jedno na mnie a
    drugie na żonę. Hipoteka zwykła + kaucyjna.
    Pytanie 1: Czy powinienem wypełnić KW-WPIS oddzielnie na siebie i oddzielnie
    na żonę?
    Pytanie 2: Jeśli tak, to oznacza, że należy podwójnie zapłacić za tandem
    zwykła+kaucyjna (czyli w moim przypadku na podstawie taryfikatora 2*
    (200+200))
    Pytanie 3: Czy pcc również mam wystawić oddzielnie na każdego z nas obojga?

    dzięki za ew. sugestie

    --
    Mike

  • 2. Data: 2009-05-06 19:42:18
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    > Pytanie 1: Czy powinienem wypełnić KW-WPIS oddzielnie na siebie i
    oddzielnie
    > na żonę?

    Hipoteke ustanawia wlasciciel. Czyli druk KW-WPIS powinien wypelnic
    wlasciciel.
    Jesli jestescie wlascicielami w dwojke - to dane dwojki jako wnioskodawcow +
    dane banku jako uczestnika postepowania. Wszystko na jednym druczku. No i na
    ostatniej stronie wypisac dolaczone zalaczniki (zazwyczaj jakies dokumenty z
    banku i od kredytobiorcy)

    > Pytanie 2: Jeśli tak, to oznacza, że należy podwójnie zapłacić za tandem
    > zwykła+kaucyjna (czyli w moim przypadku na podstawie taryfikatora 2*
    > (200+200))

    Si senior.

    > Pytanie 3: Czy pcc również mam wystawić oddzielnie na każdego z nas
    obojga?

    Nie. Wypelniasz PCC3 ze swoimi danymi, a w miejscu gdzie jest liczba
    zalacznikow PCC3a wpisujesz 01 i dodajesz zalacznik PCC3a z danymi zony.
    No i sie dopytaj w US, ale masz wniesc oplate od czynnosci cywilno prawnej,
    a dokonujesz w sumie dwoch: ustanowienia hipoteki zwyklej i ustanowienia
    hipoteki kaucyjnej.
    Oplata skarbowa wynosi: od ustanowienia kaucyjnej niezaleznie od kwoty
    kredytu 19 zł, a od ustanowienia hipoteki zwyklej 0,1% od kwoty kredytu (o
    ile dobrze pamietam, ale zapytaj sie pan w US, to napewno ci powiedza
    wszystko).

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 3. Data: 2009-05-07 04:29:31
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A dlaczego tak?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-05-07 04:39:54
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> wrote in message news:gtto2u$m89$1@news.wp.pl...
    > A dlaczego tak?

    A skąd mnie to wiedzieć?

  • 5. Data: 2009-05-07 04:41:36
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "Gabriel" <z...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > kredytu 19 zł, a od ustanowienia hipoteki zwyklej 0,1% od kwoty kredytu (o
    > ile dobrze pamietam, ale zapytaj sie pan w US, to napewno ci powiedza

    Się trochę rozjaśniło w mojej łepetynie. Muchas gracias Senior.

  • 6. Data: 2009-05-07 04:56:03
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    > dzięki za ew. sugestie

    A tak jeszcze w temacie. Ja wychodze zawsze z zalozenia "koniec jezyka za
    przewodnika".
    Moze zapytaj sie jeszcze w banku jak oni chca zeby to bylo zrobione?
    Bo moze maja jakies specyficzne wymagania?

    Albo specyficzna moze byc sytuacja: rozdzielnosc majatkowa sadowa, albo
    zabezpieczenie na udzialach (ale wtedy to byscie juz wogole mieli
    przechlastane, bo w sumie zalezy to od sadu, ale np. moj nie zezwala na
    ustanowienie wtedy hipoteki jednym dokumentem, ale trzeba osobno na kazdym
    udziale kazda hipoteke zakladac i wtedy w takim przypadku oplata wynosila by
    2*2*200 zł = 800. No i PCC)

    Dlatego zapytaj sie pracownikow w banku na wszelki wypadek. Bo w sumie
    troszke malo szczegolow podales. Ale w 90% przypadkow bedzie sytuacja
    standardowa czyli taka jak opisalem w pierwszym poscie.

  • 7. Data: 2009-05-07 11:48:21
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    mike pisze:
> [...]
    > Kredyt zaciągnięty wspólnie z żoną. Bank wystawia 2 pisma, jedno na mnie
    > a drugie na żonę. Hipoteka zwykła + kaucyjna.
    Również zapytam: a dlaczego tak? Macie rozdzielność majątkową? Jeśli
    nie, jeśli macie wspólność majątkową małżeńskią, to bank powinien
    wystawić pismo "małżeńskie" i wtedy koszty lecą Ci o połowę.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2009-05-08 15:52:50
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "mike" <d...@n...com> wrote in message news:gtskqn$2dc$1@news.wp.pl...
> [...]
    > (200+200))
    > Pytanie 3: Czy pcc również mam wystawić oddzielnie na każdego z nas

    Dla potomnych szukających tego tematu:
    Rzeczywiście wystarczyło pojedyncze wypełnienie KW-WPIS, Kwoty odnośnie
    hipoteki dla kredytu we franku szwajcarskim były wpisywane w tej samej
    walucie, chociaż formularz wymaga kwot w pln. opłata za KW-WPIS wyniosła 200
    za zwykłą + 200 za kaucyjną, niezależnie od liczby współwłaścicieli
    mieszkania.

    PCC3 kredyt we franku szwajcarskim - wyliczamy należne opłaty w pln do
    urzędu skarbowego na podstawie średniego kursu franka w dniu składania
    wniosku. W przypadku hipoteki zwykłej jest to 0.1% od jej wartości. W
    przypadku hipoteki kaucyjnej jest to 19 zlotych.