    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do BIKu po latach, odmowa podania historii transakcji
    Date: Sat, 5 Apr 2008 19:47:18 +0200

    wiadomości news:ft8cvl$nho$1@news.onet.pl...

    No ale, jeśli masz konto w banku, to pasowało by je albo zamknąć (jeśli nie
    używasz), albo od czasu do czasu zainteresować się, co się na nim dzieje.
    Ja mam konto w tym samym banku już kilkanaście lat. Saldo na nim generalnie
    wynika z sumy transakcji za cały ten okres. Czy mam prawo żądać od banku,
    by przechowywał wszystkie te dokumenty?

    > No dobra, ale jeśli bank nie wysyła klientowi wyciągów, potwierdzeń
    > sald, wezwań do zapłaty itp. to jak i kiedy ma on weryfikować te
    > zapisy? Jeśli dokumenty obrotowe przechowuje się np. pięć lat to
    > np. pracownik banku może komuś przeksięgować swój kredyt i przez
    > tych kilka lat siedziec cicho a potem nagle leci wezwanie do
    > zapłaty, pozew, wpis do BIKu i inne atrakcje.

    Stad należało by nieużywane rachunki pozamykać dla bezpieczeństwa.