    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wójt mnie opodatkował
    Date: Wed, 12 Feb 2014 01:15:05 +0100

    W dniu 2014-02-11 15:12, Marek Chmielewski pisze:

    > Jaki jest sens nakładania takiego podatku? :)
    > Czy powinienem się odwołać od tej decyzji?

    Nie wiem jaki jest sens. Ja swego czasu w kwestiach podatkowych
    zostałem obłożony "karą". Zapłaciłem ją, ale w kwocie większej
    niż należna.

    Teraz troszku prawa. Zapłaciłem więcej i wezwałem US do zwrotu
    nadpłaty. W tym rzecz, że to ja byłem zobowiązany do pokrycia
    "kosztów transportu" tych pieniędzy. Jako, że US nie znał mojego
    nr rachunku musiał skorzystać z PP , tj z przekazu pocztowego
    "na adres".

    Zonk rozpoczął się gdy okazało się, że kwota do przekazania mi
    była równa kwocie opłaty za przekaz na tą kwotę. Czytaj
    (wymyślam kwotę)

    US miał zwrócić mi opłatę 5 PLN , a koszt przesłania PP 5 PLN
    wynosił 5 PLN.

    Wzywałem US pismami regularnie do zwrotu nadpłaty, a oni
    regularnie pisali. Skarb Państwa nałupał jakieś 30 PLN za pisma
    w sprawie w której mieli zwrócić 5 PLN. Regularnie też dzwoniłem
    do naczelnika tego US i pytałem czy mu nie głupio :)

    "Z ostrożności procesowej" po tej akcji zmieniłem US pod który
    podlegam :)

    Ale co się nabawiłem, to moje. Okazało się, że urzędnicy stali
    się kompletnie bezradni, a do tego nerwowi, co z namiętnością
    rejestrowałem "na taśmach" :D

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90