    From: Kuba vel Torki <t...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wlasnosc oprogramowania
    Date: Tue, 03 Sep 2002 11:55:33 +0200

    Pięknego dnia Thu, 29 Aug 2002 23:32:33 +0200, "Daniel/Dan/Sniegon"
    <[nospam]dan@pf.pl> cichutko powiedział o:

    >je
    (...)
    >Mam podobny problem, zrobilem sobie (sam z nieprzymuszonej woli) kilka
    >programow, ktore ulatwiaja mi codzienna prace.

    Na mój gust obowiązuje w tym miejscu, ogólnie, art. 12 ust 1. ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych, a szczególnie w tym przypadku art
    74 ust.3 który stanowi: Prawa majątkowe do programu komputerowego
    stworzonego przez pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku
    pracy, przysługują pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.

    Czyli jeżeli w umowie o pracę nie miałeś zapisane, że możesz tworzyć
    takie programy i są one twoją własnością to, niestety, sa one własnością
    pracodawcy.

    Są w tym temacie trochę podzielone zdania wśród autorów komentarzy do
    ustawy, ale jak ktoś jest tym zainteresowany to niech wali na priwa to
    mu wyślę dłuży artykuł w tym temacie.
    Ogólnie jest tak jak napisałem wyżej.

    Pozdrawiam
    Kuba