    From: "maciekdorota" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wła?nie wróciłem ze sprawy w sądzie - skandal !!!
    Date: Tue, 10 Dec 2002 21:43:49 +0100

    Użytkownik Julian Kubicki <j...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:4...@4...com..
    .
    Witam,

    Zgłosiłem w maju na policji, że w naszej nieruchomości, której
    jesteśmy współwłaścicielami, mieszkają dwie rodziny, za zgodą drugiego
    współwłaściciela, bez zameldowania. Pomieszkują tak sobie prawie
    dziesiąty rok. Nie możemy ani korzystać z tej nieruchomości, ani ją
    sprzedać. Płacimy gminie podatki i kompletnie nic z tego nie mamy.
    Drugi współwłaściciel mieszka na strychu tej nieruchomości.
    Przypuszczamy, że za jedzenie lub jakieś wino, albo i zastraszanie go,
    godzi się na ich obecność.
    Dziś odbyła się rozprawa z wniosku policji, ale z mojego zgłoszenia.
    Zostałem wezwany jako świadek. Sędzia przeprowadził rozprawę
    błyskawicznie. Ograniczył się do odpytania jednego z dwóch "dzikich"
    lokatorów, czy potwierdza wcześniej złożone zeznania i rady, żeby
    wystąpili ze sprawą cywilną przeciwko mnie o odszkodowanie za
    poniesione nakłady na mieszkanie, w którym mieszkają bez naszej zgody
    i żadnych nakładów z nami nie uzgadniali.
    Pan sędzia wykazał, moim zdaniem, niedopuszczalną stronniczość! Nie
    wysłuchał drugiego obwinionego ani żadnego z dwóch wezwanych świadków.
    Stwierdził, że z uwagi na małą społeczną szkodliwość czynu udziela
    obwionionym nagany i zwalnia z kosztów sądowych.
    Sądzę, że tego rodzaju wyroki stanowią obrazę powagi sądu i podważają
    zaufanie obywateli do tzw. wymiaru sprawiedliwości. Zaczynam wątpić w
    moc prawa w Polsce. Może to ja jestem winien?
    Doradźcie mi, w jaki sposób mogę odzyskać władzę na swoim majątkiem,
    albo przekonajcie mnie, że się czepiam porządnych ludzi.

    pozdr

    Jezeli jest to wspolwlasnosc to do ich pobytu (art.199 kc jako czynnosci
    przekraczjacej zwykly zarzad rzecza wspolna) potrzebna jest takze twoja
    zgoda.
    W braku twojej zgody powininien wystapic do sadu(jezeli masz 50% udzialow) o
    ich usuniecie.

    Macko