  • 1. Data: 2007-10-03 11:20:31
    Temat: Witamy w totalitarnej ojropie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    http://linuxnews.pl/przymus-podania-hasla-w-wielkiej
    -brytanii/
    ==========
    Od 1 października w Wielkiej Brytanii zaczyna obowiązywać nowe prawo
    zmuszające obywateli do udostępnienia haseł do zaszyfrowanych informacji
    pod groźbą kary. Jest to zapowiadane od dawna, trzecie uzupełnienie
    kontrowersyjnego aktu prawnego z 2000 roku pod nazwą RIPA.

    Chodzi o sytuację, w której przeciwko obywatelowi toczy się postępowanie
    karne. Decyzję o konieczności podania hasła do zaszyfrowanej informacji (np
    partycji na dysku, bazy danych, programu, etc) musi podjąć każdorazowo sąd.
    ==========

    A jak zapomniał hasła to to gazu?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 2. Data: 2007-10-03 12:17:38
    Temat: Re: Witamy w totalitarnej ojropie
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > partycji na dysku, bazy danych, programu, etc) musi podjąć każdorazowo sąd.

    Już od dawna znane jest to w kilku krajach europy i stanach.
    angielska nazwa to plausible deniability

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski

  • 3. Data: 2007-10-03 12:42:27
    Od: Jacek_P <W...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > A jak zapomniał hasła to to gazu?

    Z glupkami urzedowymi walczy sie ich metodami.
    Tak jak w TrueCrypcie: partycja w partycji, a na pierwszym
    planie troche niewaznego poljawnego smiecia.

    Poczytaj sobie "Paradyzje" Zajdla, to nauczysz
    sie, jak sobie radzic w takich sytuacjach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2007-10-03 13:12:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 3 października 2007 14:42
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fe02nj$uur$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Poczytaj sobie "Paradyzje" Zajdla, to nauczysz
    > sie, jak sobie radzic w takich sytuacjach.

    A nie lepiej jakby nie trzeba było? Jakby politycy nie przekształcali się w
    dyktatorów?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 5. Data: 2007-10-03 13:51:50
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Marcin Gabryszewski wrote:

    -brytanii/

    > Już od dawna znane jest to w kilku krajach europy i stanach.
    > angielska nazwa to plausible deniability
    A jak to ma się do magicznej formułki: "masz prawo zachować milczenie..."
    Inaczej mówiąc obowiązek podania hasła oznacza konieczność dostarczenia
    dowodu przeciw sobie w pewnych okolicznościach.

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2007-10-03 15:34:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maciek pisze:

    > A jak to ma się do magicznej formułki: "masz prawo zachować milczenie..."

    W Polsce to tylko jesli jest oskarzonym. Np taki swiadek nie moze juz
    odmowic skladania zeznan :)

    Jacek

  • 7. Data: 2007-10-03 15:46:29
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-10-2007 o 13:20:31 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > http://linuxnews.pl/przymus-podania-hasla-w-wielkiej
    -brytanii/
    > A jak zapomniał hasła to to gazu?

    Ja sam niechcacy znalazlem sposob na zabezpieczenie sie :) Chcialem sobie
    sformatowac pendrive'a, kliknalem nie tam gdzie trzeba i sformatowal sie
    dysk na USB. Zniknal klucz w postaci pliku oraz klucz losowy dotyczacy
    zaszyfrowanej partycji. Nie dalo rady tego odzyskac nawet znajac haslo...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-10-03 15:49:09
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    > W Polsce to tylko jesli jest oskarzonym. Np taki swiadek nie moze juz
    > odmowic skladania zeznan :)

    Nawet jak te zeznania mogą jego lub jego bliskich narazić
    na odpowiedzialność karną???

    Piotr

  • 9. Data: 2007-10-03 15:59:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tristan wrote:
> [...]
    > postępowanie karne. Decyzję o konieczności podania hasła do
    > zaszyfrowanej informacji (np partycji na dysku, bazy danych,

    i tu leży słabość tego prawa, zawsze można zapomnieć hasła :)

  • 10. Data: 2007-10-03 16:24:13
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Nawet jak te zeznania mogą jego lub jego bliskich narazić
    > na odpowiedzialność karną???

    Pisanie takich postów na grupie poświęconej prawu wystawia złe świadectwo
    inteligencji ich autorów.

    --
    Pzdr
    Leszek