    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wirtualna biblioteka
    Date: Sat, 09 Sep 2006 17:02:42 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... No to SDD chyba dobrze pytał.
    > Myślisz że biblioteka ma prawo do powielania egzemplarzy?
    > A czym jeśli nie "powieleniem" jest zeskanowanie?

    > Acha. Czyli "czytelnia" a nie "biblioteka", niemniej chyba czytelnia
    > przy bibliotece zabroniona nie jest :)

    Ale to by była taka czytelnia gdzie czyta się zeskanowane książki, a nie ich
    oryginały.

    Ja bym się bał taką czytelnię otworzyć. Chyba że co do każdego jednego
    egzemplarza miałbym pewność że od conajmniej 50 lat nie żyje:
    1. autor i jego spadkobiercy (i ich spadkobiercy (i ich....))
    2. tłumacz i jego spadkobiercy (i ich spadkobiercy (i ich ....))
    3. każdy inny kto może mieć prawa autorskie do tego tekstu (i jego
    spadkobiercy (i ich ....))

    p. m.