  • Data: 2006-01-20 20:59:53
    Temat: Re: Windykacja należności - prokuratura???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    koma wrote:

    > Znajomy natomiast opowiedział mi dziś pewną rzecz. Był on winien pewnej
    > firmie pieniądze, firma windykacyjna zaczęła mu grozić, że jego sprawę
    > zgłosi w prokraturze i będzie ścigany jako przestępca. Czy faktycznie coś
    > takiego się praktykuje? Skoro jest nakaz zapłaty, dłużnik nie ukrywa się i
    > obiecuję spłatę choćby w ratach, to może tą sprawą się zająć prokuratura?

    Nie. Chyba że np. ukrywa majątek.

    Jeśli egzekucja długu jest nieskuteczna z przyczyn np. obiektywnych (np.
    facet pensji jako jakiej nie ma a z wartościowych rzeczy posiada np.
    tylko mieszkanie lokatorskie a w nim puste ściany - nie liczcąc sprzętów
    wyłączonym mocą ustawy z egzekucji).

    > Czy jest to raczej puste straszenie działające psychologicznie?

    Więcej: to groźba bezprawna, za którą windykatorek może pójść nawet na 8
    (o ile dobrze poamiętam) lat odsiadki.

    BTW: dobrze, że mi przypomniałeś... Muszę jednego takiego udupić ;->