  • Data: 2004-07-13 23:44:26
    Temat: Re: WinXP OEM i legalnosc uzytkowania
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-07-13 21:47, Falkenstein rzecze:
    > czyli zgranie od kolegi nie jest okradaniem twórcy. Czy mam przez to

    Nie jest. Odbiorca NIGDY nie okrada twórcy. Co najwyżej może popełnić tylko
    moralne nadużycie - otrzymałcoś a nic w zamian nie dał, choć i to "nic" jest
    dyskusyjne biorąc pod uwagę obłożenie urządzeń powielających i nośników opłatami
    na rzecz twórców.

    > rozumieć, że pirat to ten co wykrada program twórcy programu by go
    > powielić i sprzedać?

    Pirat to ten kto osiąga zyski z eksploatacji cudzego utworu, a nie dzieli się nimi
    z twórcą. Piratem może być też koncern - i WSZYSTKIE DUŻE amerykańskie koncerny
    rozrywkowe okazały się takimi złodziejami - jeśli okrada twórców.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek