  • 1. Data: 2004-01-26 14:07:40
    Temat: Wierzytelności - zobowiązania.
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Może mi ktoś wytłumaczyć, jak to jest?

    Mam wierzytelność dużą (powiedzmy 600.000,- PLN) swoją z wyrokiem i
    klauzulą. Gdzie nie pójdę - nic nie mogę wskórać, bo albo ktoś nie chce się
    tym zająć, albo jak już musi z urzędu (komornik), to robi to " z urzędu".

    Mam również zobowiązanie względem innej osoby prawnej niż mój dłużnik, w
    sumie niewielką ( 8000,- PLN ). Niestety też jest na to wyrok sądu.

    Chciałem, żeby komornik zajął z mojej wierzytelności taką część, która
    pokryje zobowiązanie nawet z odsetkami, i żebym miał to z głowy. Niestety,
    komornik żąda wykazania majątku dłużnika. Ponadto sąd zaczął straszyć jakąś
    odsiadką, pracami społecznie użytecznymi itd.

    Kurde, jak to załatwić ????

  • 2. Data: 2004-01-26 14:16:55
    Temat: Re: Wierzytelności - zobowiązania.
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    R De wrote:
> [...]
    > komornik żąda wykazania majątku dłużnika. Ponadto sąd zaczął straszyć jakąś
    > odsiadką, pracami społecznie użytecznymi itd.

    Niezłe. Ty nie możesz wyegzekwować wyroku, więc niech sąd się martwi jak
    to zrobić...

    KG

  • 3. Data: 2004-01-26 18:14:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To, co proponujesz, to cesja wierzytelności. Ale na coś takiego musiał by
    wyrazić Twój wierzyciel. Komornik nie ma prawa.

  • 4. Data: 2004-01-27 15:47:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

    > Niezłe. Ty nie możesz wyegzekwować wyroku, więc niech sąd się martwi jak
    > to zrobić...
    >
    > KG

    No tak na ludzka a nie prawnicza logike to kto ma sie troszczyc o
    egzekwowanie wyrokow jak nie organy panstwa ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-29 12:52:28
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > No tak na ludzka a nie prawnicza logike to kto ma sie troszczyc o
    > egzekwowanie wyrokow jak nie organy panstwa ?

    a dlaczego państwo?
    przecież to sprawa człeka, żeby swe pieniądze dostał

  • 6. Data: 2004-01-30 15:04:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, R De wrote:

> [...]
    >+ Mam również zobowiązanie względem innej osoby prawnej niż mój dłużnik, w
    >+ sumie niewielką ( 8000,- PLN ). Niestety też jest na to wyrok sądu.

    No to sa dwa odrębne zobowiazania.
    Jedno u niewiarygodnego i trudnego w egzekucji dłużnika, drugie
    - u dłużnika wiarygodnego i z którego da się sciagnac co nieco
    (ten drugi to ty :)).
    Poniewaz kazdy zadłużał się na własna odpowiedzialnosc - ale również
    *powierzał* swoje należnosci wg wlasnej oceny i odpowiedzielanosci,
    to nie ma podstaw aby twój wierzyciel miał dostać "gorszy" dług
    - twój dług, z którego trudno cos odzyskać.
    Jakkolwiek zle by to nie zabrzmiało ... on ma prawo egzekwowac
    od osoby której ON cos powierzył, a nie od bliżej nieznanej strony
    trzeciej.
    W Konstytucji nie mamy zapisanego prawa do "żadania skutku egzekucji"
    :]

    [...]
    >+ Kurde, jak to załatwić ????

    Popatrz na to tak: jakby ktos zamiast spłaty własnego długu proponował
    ci w zamian egzekucję dajmy na to "z długu szwagra który bezrobotnym
    został" - to bys się zgodził ?

    pozdrowienia, Gotfryd