  • 1. Data: 2006-03-03 09:26:16
    Temat: Wieczyste uzytkowanie - cd
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    Witam

    cztery posty nizej pytalem o wieczyste uzytkowanie. Przedstawie moze w
    skrocie moj problem - moze ktos poradzi mi co mam zrobic.

    W roku 1976 kupilem na wlasnosc dzialke budowlana.
    Po prawie 30 - tu latach sasiad stwierdzil ze droga dojazdowa nalezy tylko
    do niego. Wynajal sobie jakiegos geodete, ktory napisal opinie ze dzialka
    byla w 1970 roku przekazana ojcu sasiada w wieczyste uzytkowanie a moja
    dzialka byla zle namierzona bo zachodzi na jego dzialke. Ow geodeta twierdzi
    za namierzajac mi dzialke powinno dostosowac sie do granic dzialki bedacej w
    wieczystym uzytkowaniu. Dodam jeszcze, ze granice, ktore przedstawil ten
    geodeta pozbawiaja mnie dojazdu do posesji. Sprawa jest teraz w Sadzie.

    Czy ktos mi cos poradzi w tej sprawie?

    Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.
    Czekam takze na odpowiedzi sprawie poprzedniego postu.

    Piotr

  • 2. Data: 2006-03-03 10:53:22
    Temat: Re: Wieczyste uzytkowanie - cd
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > wieczystym uzytkowaniu. Dodam jeszcze, ze granice, ktore przedstawil ten
    > geodeta pozbawiaja mnie dojazdu do posesji. Sprawa jest teraz w Sadzie.

    jezeli nawet zle byly granice, to zasiedziales juz sporny kawalek i zloz
    wniosek o zasiedzenie. w postepowaniu rozgraniczeniowym sad moze
    rozwniez wziac pod uwage, ze granica zmienila polozenie wobec
    zasiedzenia pewnego pasa gruntu i wytyczyc odpowiednio nowa granice.

  • 3. Data: 2006-03-03 11:07:23
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

> [...]
    > wziac pod uwage, ze granica zmienila polozenie wobec zasiedzenia pewnego
    > pasa gruntu i wytyczyc odpowiednio nowa granice.

    Tez juz o tym myslalem ale pomijajac kwestie zasiedzenia to czy wytyczjac
    moja dzialke w 1976 roku geodeci mieli prawo nalozyc moje granice na granice
    dzialki bedacej w wieczystym uzytkowaniu?
    Musieli tak zrobic poniewaz w innym przypadku nie byloby dojazdu do mojej
    dzialki. Z tego co wiem dzialka w wieczystym uzytkowaniu nie jest wlasnoscia
    a ja kupilem dzialke na wlasnosc, wiec czy moje granice nie maja "wyzszego
    priorytetu" ?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2006-03-03 12:32:40
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > a ja kupilem dzialke na wlasnosc, wiec czy moje granice nie maja "wyzszego

    Nie maja, bo oprocz tego, ze dzialka jest w wieczystym uzytkowaniu, to
    ma jeszcze wlasciciela (pewnie gmine), tj. rowniez jest czyjas wlasnoscia.

  • 5. Data: 2006-03-03 13:49:04
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie maja, bo oprocz tego, ze dzialka jest w wieczystym uzytkowaniu, to ma
    > jeszcze wlasciciela (pewnie gmine), tj. rowniez jest czyjas wlasnoscia.

    Gmina lub Skarb Pastwa. W tamtych latach prędzej Skarb Pastwa.

  • 6. Data: 2006-03-03 14:09:36
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    > Gmina lub Skarb Pastwa. W tamtych latach prędzej Skarb Pastwa.

    Wlascicielem dzialki, ktora kupilem i wszystkich sasiednich dzialek byl
    Skarb Panstwa. Kupilem moja dzialke od Skarbu Panstwa i teraz po tylu latach
    zaczynaja sie jakies problemy.

    Piotr

  • 7. Data: 2006-03-04 11:03:02
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Gmina lub Skarb Pastwa. W tamtych latach prędzej Skarb Pastwa.

    w tamtych tak, ale byla komunalizacja.

  • 8. Data: 2006-03-05 08:35:56
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    > w tamtych tak, ale byla komunalizacja.

    A co to dokladnie oznacza?

    Piotr

  • 9. Data: 2006-03-05 22:22:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr napisał(a):

    > A co to dokladnie oznacza?

    własność przechodzi ze skarbu państwa na gminę

    KG