  • 11. Data: 2003-10-11 19:07:20
    Temat: Re: Wezwanie za wycieraczką samochodu - Straż Miejska
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zawsze mnie nurtowało pytanie: A co jeśli właścicieli pojazdu jest kilku
    (współwłasność). Albo na przykład spółka akcyjna - kara na wszystkich
    akcjonariuszy, czy tylko na zarząd. No bo przy odpowiedzialności cywilnej,
    to jest jasne, że właściciele odpowiadają solidarnie. Ale przy karnej
    przestaje to już być takie jasne.

  • 12. Data: 2003-10-11 21:08:26
    Od: poreba <d...@p...com>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> niebacznie popelnil

    > Zobowiązany oznacza nałożenie na niego 'obowiazeku'
    > (tu:prawnego) czyli musi (a nie 'może' czy 'powinien'wskazać.
    > Jeśli nie, to podlega karze w oparciu o art. 65 § 2 KW

    A czy jest _zobowiązany_ wskazać jednoznacznie?
    Tzn. czy może wypełnić te ustawowe zobowiązanie poprzez:
    "... w dniu 14 lutego ... kluczyki do auta pozostawiłem w domu,
    w taki sposób aby z aut mogli korzystać pełnoletni, posiadający
    odpowiednie uprawnienia ... : Cecylia K.-moja żona,
    Euzebiusz.B-mój syn, Przędzisława C. moja córka, ... Gerwazy J. -
    teść przyrodniego brata szwagra zięcia ..."?
    Czy musi wskazać dokładnie kto, gdzie i kiedy?

    --
    pozdro
    poręba

  • 13. Data: 2003-10-12 09:11:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał:

    >A czy jest _zobowiązany_ wskazać jednoznacznie?
    Tak.

    >Czy musi wskazać dokładnie kto, gdzie i kiedy?
    Ale z ciebie LEŃ !! ;-/
    Wystarczy sprawdzić zapis wspomnianego art. 78 pkt 4 ustawy PoRD.
    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania
    w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

    Artur Golański

  • 14. Data: 2003-10-12 10:04:45
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i
    > wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

    Ale jak nie wskaże odpowiedniej osoby, bo nie jest w stanie, bo nie pamięta,
    to co - ma płacić za kogoś mandaty? Niech odpowiada za to, że nie jest
    wstanie wskazać osoby, która korzystała z samochodu, a nie za wykroczenie
    którego nie popełniła. W konstytucji przecież mamy zapis, że
    odpowiedzialności karnej podlega TEN TYLKO, kto dopuścił się czynu
    zabronionego. Jak ktoś może odpowiadać za np. złe parkowanie samochodem
    innej osoby? A co to ma do rzeczy, kto jest właścicielem samochodu. Jeżeli
    art 78 pkt 4 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym mówi, że właściciel jest
    zobowiązany do wskazania kto kierował pojazdem, to niech odpowiada za to, ze
    nie potrafi wskazać kto korzystał wtedy z samochodu

    Piotr

  • 15. Data: 2003-10-12 10:12:33
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale jak nie wskaże odpowiedniej osoby, bo nie jest w stanie, bo nie
    pamięta,

    a jak podejzany o zabojstwo nie pamieta co robil feralnego dania ale mowi ze
    to nie on zabil to tez nalezy go uniewinnic z podowu ze nie pamieta o swoim
    alibii?
    moze przyklad niezbyt fortunny, ale jak ma kiepska pamiec to niech sobie
    albo zapisuje kto uzywa smochodu, albo niech nie uzycza samochodu osobom
    trzecim

  • 16. Data: 2003-10-12 11:16:04
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moze przyklad niezbyt fortunny, ale jak ma kiepska pamiec to niech sobie
    > albo zapisuje kto uzywa smochodu, albo niech nie uzycza samochodu osobom

    Ale jak by zapytali go się po dwóch latach od zdarzenia - tak jak to miało
    miejsce u mojego znajomego, któremu trzy lata temu ktoś nie opłacił za
    postoju jednego z kilkunastu jego samochodów - to co, też powiesz mu, że
    miał sobie notować co robił każdego dnia?

  • 17. Data: 2003-10-12 11:58:02
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Piotr" <b...@p...onet.pl> popełnił 12 paź 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bmb8vl$oq6$1@news.onet.pl:

    Hurtem:
    Toteż wskazuje żonie _i_ córce _i_ synowi _i_... czy zobowiązanie wypełnił?

    > Niech odpowiada za to, że nie jest wstanie wskazać osoby,
    > która korzystała z samochodu, a nie za wykroczenie którego nie popełniła.
    I za to będzie odpowiadał, nie za parkowanie...

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2003-10-12 12:05:30
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > postoju jednego z kilkunastu jego samochodów - to co, też powiesz mu, że
    > miał sobie notować co robił każdego dnia?

    jesli nie wie to placi mandat, jest odpowiedzialny za swoj pojazd, punktow
    karnych nie dostanie, ale kare zaplacic musi

  • 19. Data: 2003-10-12 12:31:47
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> popełnił 11 paź 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bm9qag$qei$6@inews.gazeta.pl:

> [...]
    > odpowiedzialności cywilnej, to jest jasne, że właściciele odpowiadają
    > solidarnie. Ale przy karnej przestaje to już być takie jasne.
    Podobne wątpliwości mam i ja, jednak pomimo pełnego pewności swego
    stanowiska kol. Artur G. tych szczegółów nie rozwija...

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2003-10-12 14:38:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał:

    >pomimo pełnego pewności swego stanowiska
    >kol. Artur G. tych szczegółów nie rozwija...
    Jaka pewność *-P ?
    Gdzie czytałeś o 'stanowisku kol. Artur G.' ?
    Czy przytoczenie jedynie cytatów obowiązującego prawa jest wyrażeniem
    swego stanowiska ? Co chcesz rozwijać ? Prawo jest takie jakie jest i
    nic tu po naszycvh stanowiskach ;-)

    Artur Golański