    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie na policję wysłane do miejsca "niezameldowania"
    Date: Sat, 3 Mar 2007 13:25:11 +0100

    Użytkownik "ar" <c...@s...net> napisał
    > Zrozum wreszcie że nie chodzi mi o skutek tylko o samą metodę.
    > Gdybym nie odbierał zawiadomienia w miejscu zameldowania, to rozumiem że
    > można domniemywać że przebywam pod innym znanym policji adresem.
    > Ale pierwszym krokiem powinna być próba dostarczenia w miejscu legalnego
    > zamieszkania.

    Nie ma znaczenia kolejność. Wysyła się tam, gdzie są jakieś informacje, że
    osoba może to odebrać (zamieszkanie). Jak jej nie ma, to wtedy się szuka.
    To, że zazwyczaj zaczyna się od miejsca zameldowania, to inna sprawa, ale
    nie obowiązek.

    > oraz niezgodne
    > z przepisami zachowanie pani w okienku pocztowym, która wyda mi przesyłkę.

    Imię i nazwisko oraz to, że zgłaszasz się po przesyłkę (czyli wiesz, że
    nadeszła) albo znajdujesz się pod adresem wskazanym na kopercie jest
    domniemaniem tożsamości adresata. Oczywiście istnieje prawdopodobieństo, że
    odbierze ją ktoś inny (nieuprawniony) o tym samym imieniu i nazwisku, który
    będzie jeszcze wiedział, że ta przesyłka na niego czeka, ale jest to znikome
    prawdopodobieństwo. W przeciwnym razie nikt nie mógłby odebrać listu będąc
    np. u cioci na wakacjach, bo przecież nie jest tam zameldowany: a tak,
    listonosz wręczy mu list polecony jak się imię i nazwisko będzie zgadzać i
    tyle.