  • Data: 2003-03-28 19:09:33
    Temat: Re: Wezwanie - jaką czcionką
    Od: "JarekT" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaka czcionką pisać wezwania do zapłaty?
    > Mam pismo sprzed kilku lat, napisane przez adwokata i wygląda to super
    > profesjonalnie, natomiast wszystko co piszę w Wordzie jest jakieś takie
    > zwykłe i nie "budzi respektu" - jeśli rozumiecie o co chodzi :).

    Dziwne pytanie na grupie prawnej. Ale dobra:
    - nagłówek - czcionka koniecznie bezszeryfowa, najlepiej jednoelementowa (z
    rodziny Helvetica lub Switzerland; do takich należy Arial), styl bold lub
    extra bold, mogą być poszerzone odstępy między znakami. Z mety stawia na
    baczność.
    - treść - czcionka szeryfowa, absolutnie nie typu monospace, styl oblique,
    z rodziny Times (Times New Roman nie jest za piękny i, co gorsza, niezbyt
    groźny, ale jest np. Nebrasca).

    <jajca>
    - groźby w stylu: "w razie niezastosowania się w terminie...", "sprawa
    zostanie skierowana na drogę...", "wczęte zostanie postępowanie
    egzekucyjne..." itp. pisz czcionkami "morderczymi": wingdings, webdings,
    common bullets, a szczególnie - dixieland, który jest wyjątkowo deprymujący
    dla odbiorcy, możliwe, że lekturę pisma dokończy na klęczkach
    - odniesienia do aktów prawnych - fonty "hieroglificzne" będą odpowiednie:
    MT Extra, Marlett, Symbols. Ten ostatni pozbawi adresata wszelkich złudzeń,
    wtrąci w rozpacz i gość przyczołga się z forsą w zębach.
    </jajca>
    NUMSP

    Pozdrawiam
    Jarek

    --
    NUMSP - Nie Udało Mi Się Powstrzymać ;))