    From: b...@g...pl (Marcin)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do zaplaty
    Date: 6 Dec 2002 16:59:53 -0800

    > Jezeli faktycznie zaplaciles a nie masz potwierdzenia - mozesz
    > ladnie usmiechnac sie do banku, zeby odszukali ten przelew z przed 2lat.
    > Nie jest to latwe do zalatwienia i trzeba niezle sie nabiegac i pousmiechac
    > ale da sie to zalatwic.

    Tak, tylko ze potencjalnych bankow jest z piec, dochodzi do tego takze
    poczta... Wlasnie w tylu miejscach w okresie ostatnich dwoch lat
    placilem roznego rodzaju rachunki. Nie jestem w stanie sobie
    przypomniec, w ktorym banku zaplacilem akurat ten. Przeszukalem caly
    dom, ale nie znalazlem ani jednego rachunku z owej firmy, czyli stalo
    sie to co pisalem - wszystkie poszly do kosza jakies pol roku temu :(.
    Wiem, ze przedawnienie mija po 3 latach, ale myslalem, ze oni maja
    obowiazek przyslac jakies upomnienie wczesniej niz po 30 miesiacach.
    To wyglada tak jakby specjalnie czekali maksymalny okres czasu zeby
    odsetki bylo jak najwieksze (w koncu to oprecentowanie lepsze niz
    gdziekolwiek), a potem sobie nagle "laskawie" o tym przypominaja.
    Przeciez na dobra sprawa oni moga w ten sposob kazdego "wrobic" -
    wiekszosc ludzi nie trzyma starych rachunkow dluzej niz pare miesiecy,
    ponad rok to juz nieliczni, wysla takie "wezwania do zaplaty" do
    polowy swoich dawnych klientow i wystarczy, ze co drugi nie bedzie
    mogl udowodnic, ze juz placil - firma zyskuje kupe kasy za darmo...
    bez sensu to wszystko :(.

    Skoro szanse w sadzie bez udowodnienia, ze placilem mam niewielkie to
    powiedzcie mi chociaz po jakims czasie moge spodziewac sie
    ewentualnego wezwania do sadu i - gdy przegram - jakie moga byc koszta
    sadowe, ktorymi dodatkowo zostane pewnie obciazony (mam nadzieje, ze
    jeszcze jakis mandat nie wchodzi w gre) ? Bo jezeli nie sa to jakies
    ogromne sumy to jestem w stanie powalczyc, chociazby zeby pokazac tej
    firmie co sadze o ich traktowaniu klienta i powiedziec to przed
    sadem...