    From: "pt" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do zapłaty
    Date: Fri, 19 Mar 2010 17:45:05 +0100

    news:4BA27854.1010300@gmail.com...

    > [...]
    >
    > Gdyby to była opłata za opóźnienie w płatności, to byś miał rację. Ale
    > to jest opłata za wezwanie do zapłaty. Myślę że się zgodzimy że wezwanie
    > tylko wtedy jest zasadne, kiedy płatności jeszcze nie ma.
    >
    > p. m.
    Nie wiem, jak to jest w Twojej umowie, ale wyobraź sobie automat, który po
    tygodniowym opóźnieniu po prostu generuje taką fakturę. Jeżeli firma ma
    kilka/kilkanaście tysięcy klientów, to nie sądzę, żeby ktoś miał czas
    przeglądać wszystkie zaległości. Stąd, jeżeli chcesz reklamować, to musisz
    się dobrze wczytać w warunki umowy, może rzeczywiście jest tam coś na ten
    temat. A może któryś z grupowiczów ma wiedzę na ten temat z innych źródeł
    (n. p. banki)?
    Pozdrawiam
    PawelT