    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do sadu w sprawie spadku
    Date: Wed, 16 Nov 2005 23:48:39 +0100

    badzio napisał(a):
    > Procz wdowy po zmarlym (ktora zalozyla sprawe spadkowa) wezwanie dostal
    > jedyny zyjacy brat zmarlego, moja tesciowa oraz czworka jej
    > kuzynow/kuzynek (dzieci po innym rodzenstwie zmarlego, ktore to
    > rodzenstwo juz nie zyje). Jest duza szansa ze procz wdowy nikt sie nie
    > pojawi - tesciowa jest chora, zyjacy brat zmarlego takze a dzieci po
    > innym rodzenstwie mieszkaja 400km dalej i tez nie sa zainteresowane
    > spadkiem. Dlugow zadnych wujek raczej nie zostawil. Ale czy nie ma tak,
    > ze jak sie nikt poza wdowa nie zjawi to spadek w calosci pojdzie na
    > rzecz wdowy?

    Obecność lub nie na rozprawie nie ma znaczenia.

    > Ew czy moga wszyscy wyslac pismo do sadu ze sie zrzekaja
    > spadku na rzecz wdowy po wujku?

    Nie można zrzec się spadku na czyjąś rzecz. Ewentualnie, jeśli nie
    minęło 6 miesięcy od śmierci, mogliby odrzucić spadek. Można to zrobić
    prze sądem albo przed notariuszem. Tylko że skutkiem odrzucenia może być
    to, że dziedziczyć będą dzieci osoby, która spadek odrzuciła, bo
    traktuje się ją tak, jakby nie dożyła otwarcia spadku (śmierci
    spadkodawcy). Więc trzeba by się zastanowić na skutkami takiego odrzucenia.

    KG