eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWezwanie do osobistego stawienia się przed... urzędnikiem gminnym › Re: Wezwanie do osobistego stawienia się przed... urzędnikiem gminnym
    From: kashmiri <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie do osobistego stawienia się przed... urzędnikiem gminnym
    Date: Sun, 28 Oct 2012 15:10:25 +0000

    On 28/10/2012 01:05, witek wrote:

    > hmm, skoro tak napisali to pewnie ma.
    >
    > art 50 kodeks postepowania administracyjnego.

    Dzięki. Ale nie stosuje się IMHO:
    "§ 1.Organ administracji publicznej może wzywać osoby do udziału w
    podejmowanych czynnościach i do złożenia wyjaśnień lub zeznań osobiście,
    przez pełnomocnika *LUB* na piśmie (...)" [podkreślenie moje].

    "lub znaczy "lub", a nie "i". Tymczasem organ wzywa do złożenia
    wyjaśnień na piśmie *I* osobiście. A właściwie do osobistego złożenia
    wypełnionego formularza.

    > na wezwanie urzednika w dowolnych sprawach wymagających osobistego
    > stawienia sie.

    Które to są te "wymagające osobistego stawienia się"? Jakiś katalog?

    > Czy gmina może żądać dodatkowych informacji poza tymi, które posiada
    > (bo posiadać ma obowiązek) jej wydział planowania przestrzennego?
    >
    > a znajoma nie kupowala jakiegos gruntu, nieruchomosci itp w tym roku?

    Nie, od lat mieszka w tym samym mieszkaniu w bloku, bez zmian w posiadaniu.

    > ten papiórek o ktorym pisales ma zlozyc sam zainteresowany.
    > Czyzby zapomniala?

    Wg gminy jest zobowiązany. Wprawdzie nie podają sankcji, więc jedyne, co
    może grozić, to chyba że gmina nie będzie w stanie wyliczyć jej podatku
    od nieruchomości...

    > art 50 par 3
    >
    > W przypadkach, w których osoba wezwana nie może stawić się z powodu
    > choroby, kalectwa lub innej nie dającej się pokonać przeszkody, organ
    > może dokonać określonej czynności lub przyjąć wyjaśnienie albo
    > przesłuchać osobę wezwaną w miejscu jej pobytu, jeżeli pozwalają na to
    > okoliczności, w jakich znajduje się ta osoba.

    "Może", czyli nie musi. Zresztą "nie dająca się pokonać przeszkoda" to
    znowuż pozostawiona jest do interpretacji urzędnika - znajoma sama może
    chodzić, a urząd zawsze może powiedzieć, żeby sobie na ten czas wzięła
    opiekunkę do dziecka.

    > Zadzwonic zeby pomogli wypełnić papiórek i podpisany posłać przez
    > umyślnego.

    Pewnie na tym się skończy. Czyli żądanie urzędu jest legalne? Urząd ma
    prawo zażądać od wszystkich mieszkańców gminy osobistego przyniesienia
    dowolnego formularza w urzędzie w godzinach pracy urzędu, a za
    niewykonanie groziłyby sankcje? A co np. z osobami pracującymi?

    k.