  • 1. Data: 2006-08-09 09:27:34
    Temat: Wezwanie do dobrowolnej zaplaty art. 42 KC
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    W dniu dzisiejszym moja znajoma otrzymala "Wezwanie do dobrowolnej wplaty"
    wyslane przez prokurature w ktorym pan prokurator "prosi" w dobrowalna wplate
    ponad 10 tysiecy w zwiazku z przychodami ktore swego czasu znajoma usyskala z
    tytulu co tu duzo gadac dilerki narkotykow. Zostala za to skazana prawomocnym
    wyrokiem w zawieszeniu oraz zasadzona jej grzywne ktora splacila. Bylo to dobre
    2 lata temu, dzis nie ma juz z dilerka nic wspolnego, znalazla uczciwą prace i
    wydawalo sie ze to koniec. W koncowce listu prokurator ostrzega ze jesli w
    ciagu 14 dni nie zaplaci to skieruje sprawe na droge powodztwa cywilnego.
    Szukajac w necie znalazlem tekst w GW opisujacy w sumie dokladnie taka sytuacje
    http://serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,2732561.html

    Jak sadzicie czy sprawa jest juz z gory przegrana i co najwyzej mozna pisac o
    rozlozenie na raty czy mozna powalczyc.Ciekawe jest samo wyliczenie sumy -
    wziete wprost z wczesnienjszgo wyroku gdzie na podstawie ilosci klientow i ceny
    za dzialke sad wyliczyl "nieuczciwy zarobek". Patrzac logicznie to nie zarobek
    ale przychod. Porownujac do do dzialalnosci gospodarczej nie uwzgednia to
    kosztow jego uzyskania - mowiac wprost zakupu towaru :-)

    Pawel

  • 2. Data: 2006-08-09 09:40:07
    Temat: Re: Wezwanie do dobrowolnej zaplaty art. 42 KC
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Pawel napisał(a):
> [...]
    > ponad 10 tysiecy w zwiazku z przychodami ktore swego czasu znajoma usyskala z
    > tytulu co tu duzo gadac dilerki narkotykow.

    Brawo dla Pana prokuratora!

> [...]
    > ale przychod. Porownujac do do dzialalnosci gospodarczej nie uwzgednia to
    > kosztow jego uzyskania - mowiac wprost zakupu towaru :-)

    Dobrze,ze wstawiles ta buzke na koncu,bo w przeciwnym razie
    pomyslalbym,ze zle sie czujesz.

  • 3. Data: 2006-08-09 09:41:29
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Na podstawie art.412 KC a nie 42.

  • 4. Data: 2006-08-09 10:28:41
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam

    > Dobrze,ze wstawiles ta buzke na koncu,bo w przeciwnym razie
    > pomyslalbym,ze zle sie czujesz.

    Usiluje poprostu w jakis sposob pomoc dziewczynie albo chociaz podpowiedziec co
    moze zrobic (chociazby rozlozenie tego na raty). Dostala juz w niezle w dupe i
    w momencie kiedy wyszla na prosta znowu ma problem.Zeby nie bylo watpliwosci
    zdecydowanie potepiam to co robila.

    Pawel

  • 5. Data: 2006-08-09 13:58:11
    Od: stern <s...@0...pl>

    Pawel napisał(a):

    > Jak sadzicie czy sprawa jest juz z gory przegrana i co najwyzej mozna pisac o
    > rozlozenie na raty czy mozna powalczyc.

    walczyć zawsze można ale i tak koleżanka przegra ;)

    > Patrzac logicznie to nie zarobek
    > ale przychod. Porownujac do do dzialalnosci gospodarczej nie uwzgednia to
    > kosztow jego uzyskania - mowiac wprost zakupu towaru :-)

    co do zasady zgoda.
    Tylko, że 412 k.c. mówi o przepadku "świadczenia" a nie dochodów.
    Czyli, to wszystko co dostajesz przepada - a nie ma kosztów uzyskania
    przychodu.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 6. Data: 2006-08-09 18:10:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 09 Aug 2006 11:40:07 +0200, wombi napisał(a):

    > Brawo dla Pana prokuratora!

    Przecież nie można karać dwa razy za "ten sam czyn". Sąd wydał wyrok, karę
    grzywny - wszystkie te sankcje zostały poniesione przez koleżankę
    postującego.
    I dlaczego po prawomocnym wyroku sąd karny miałby się po raz wtóry zajmować
    tą samą sprawą?

    W przypadku kierowców-pijaków tez to chcesz stosować?
    Dostaną np. "zawiasy", grzywnę - a za dwa lata ponownie ich oskarżysz i
    będziesz chciał wyciągnąć kasę?

  • 7. Data: 2006-08-09 18:14:51
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam

    > walczyć zawsze można ale i tak koleżanka przegra ;)

    Czyli radzic jej pisanie prosb o rozlozenia na raty etc.. ? Sadzicie ze ma
    jakas szanse ?

    Swoja droga (oprocz oczywiscie tej sprawy w ktorej nie jestem bezstronny)
    pomysl jest przedni i dziwie sie ze na ten temat znalazlem tylko jeden text w
    GW. Skoro sprawa z gory jest wygrana to dlaczego tak malo o tym slychac i nie
    jest to egzekwowane. To czysta kasa dla budzetu zwlaszcza w wypadku aferzystow
    w gornej polki :-)

    Pawel

  • 8. Data: 2006-08-09 19:05:50
    Temat: Re: Wezwanie do dobrowolnej zaplaty art. 412 KC
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Artur napisał(a):

    > Przecież nie można karać dwa razy za "ten sam czyn".

    1. A kto chce ja karac? Przeciez prokurator nie wnosi aktu oskarzenia
    tylko chce wytoczyc powodztwo jesli dobrowolnie nie zaplaci.

> [...]
    > postującego.
    > I dlaczego po prawomocnym wyroku sąd karny miałby się po raz wtóry zajmować

    2. Po pierwsze:nie bedzie zajmowal sie tym sad karny tylko cywilny.Po
    drugie: sad nie bedzie rozstrzygal o roszczeniu karnym jakie mialo
    Panstwo( a tak naprawde spoleczenstwo czyli My wszyscy:) ) uosabiane
    przez prokuratora w stosunku do tej dziewczyny,bo to postepowanie, jak
    sam juz zauwazyles, jest zakonczone prawomocnym wyrokiem.Sad ma teraz
    zajac sie roszczeniem cywilnym.Uwazasz za sluszne,ze ktos zdobywa
    majatek (i nawet nie chodzi o jakies wielkie pieniadze) poprzez
    popelnianie przestepstw?

    > W przypadku kierowców-pijaków tez to chcesz stosować?
    > Dostaną np. "zawiasy", grzywnę - a za dwa lata ponownie ich oskarżysz i
    > będziesz chciał wyciągnąć kasę?

    3. Nie myl "oskarzenia" w post.karnym z wytoczeniem powodztwa cywilnego
    w post.cywilnym.Zawiasy?A co to tak naprawde za kara?Wiekszosc ludzi
    odczuwa represje dopiero jak musza zabulić.I nareszcie prawo karne jak i
    organy je stosujace zaczyna klasc na to nacisk.Ci ktorzy jezdza po
    pijanemu powinni takze ponosic inne konsekwencje z tego tytulu.Np
    podwojna albo potrojna wysokosc skladki OC.

  • 9. Data: 2006-08-09 19:14:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wombi napisał(a):

> [...]
    > pijanemu powinni takze ponosic inne konsekwencje z tego tytulu.Np
    > podwojna albo potrojna wysokosc skladki OC.

    Akurat zabranie na czas dłuższy albo na zawsze (w przypadku wielokrotnej
    recydywy) prawa jazdy jest wystarczającą karą. A OC w podwyższonej
    wysokości powinni płacić ci, którzy spowodowali wypadki, niezależnie od
    tego czy trzeźwi czy nie.

    M.

  • 10. Data: 2006-08-09 19:17:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > nie
    > jest to egzekwowane. To czysta kasa dla budzetu zwlaszcza w wypadku

    Dlatego, że jest takie powiedzenie:

    "Jak kraść, to tyle, żeby stać Cię było na prawnika".