  • 1. Data: 2012-01-16 13:00:56
    Temat: Wezwanie do Sądu jako oskarżony - o co chodzi?
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    Witam, dostałem dziś wezwanie do Sądu Karnego w charakterze oskarżonego.
    Sprawa za miesiąc. Sygnatura sprawy xxx/09, czyli sprzed 3 lat. Sąd jest na
    drugim końcu Polski, gdzie kiedyś mieszkałem. Kompletnie nie wiem o co
    chodzi. Nie dostałem prócz wezwania żadnego pisma o dochodzeniu przeciwko
    mnie, nikt nie przedstawił mi zarzutów, nikt nie pokazał mi aktu oskarżenia
    itp itd. Jeśli to sprawa karna, to chyba przysługuje mi adwokat z urzędu,
    prawda? Co mogę zrobić w tej dziwnej, niezrozumiałej sytuacji?
    Wysłać do nich pismo, by przysłali do mnie akta?
    Później wysłać wniosek o adwokata z urzędu?
    Najgorsze jest to, że w dniu kiedy mam wezwanie będę poza krajem, tego
    wyjazdu nie mogę przełożyć i zmienić.
    Pomóżcie, bo to jakaś farsa i kpina, oskarżać mnie nie wiem o co. Czy mogę
    jakoś to zaskarżyć? Czy spawa może się odbyć na mój wniosek bez mojego
    udziału?

    proszę o sugestie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-16 14:28:18
    Temat: Re: Wezwanie do Sądu jako oskarżony - o co chodzi?
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-16 14:00, kk pisze:
> [...]
    > Pomóżcie, bo to jakaś farsa i kpina, oskarżać mnie nie wiem o co. Czy mogę
    > jakoś to zaskarżyć? Czy spawa może się odbyć na mój wniosek bez mojego

    No to masz PeCha, dzown do sekretariatu sadu i dowiedz sie co i jak.
    Jesli to faktycznie twoja sprawa to wez adwokata. Jak olejesz to sad
    moze wydac nakaz aresztowania i doprowadzenia a wtedy wiesz lipa.

  • 3. Data: 2012-01-16 22:41:37
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Może dawny Sąd Grodzki czyli dawne Kolegium ds Wykroczeń?
    Papierek rzuciłeś, na czerwonym świetle przebiegłeś, fotoradar, z policją
    dyskutowałeś?
    Swoją drogą zainteresuj się przedawnieniem ;-)

    -----

  • 4. Data: 2012-01-22 17:28:04
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    Nadal pozostaję w niewiedzy... Wysłałem do Sądu pismo by przysłali mi
    kserokopie dokumentów, wyczytałem, że takie jest prawo oskarżonego.