  • Data: 2014-09-28 22:48:09
    Temat: Re: Węgiel
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:m09r6f$7rq$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie tylko związkowców. Jest od cholery spółek węglowych, a w nich
    > prezesów, menagerów itd. To oni pożerają pieniądze. Żałują na
    > modernizację kopalni. Widziałam jakiś czas temu reportaż, widziałam w
    > jakim prymitywnym stanie są nasze kopalnie i górnicy pracujący w na
    > prymitywnym, rozwalającym się sprzęcie.

    A widziałaś z bliska kopalnię? Problemem w tym, że my już wielkie pokłady
    wydobyliśmy.Pozostały takie cienkie, gdzie przy przemysłowym wydobyciu są
    duże koszty. Trzeba budować chodniki, ciągną infrastrukturę, a potem górnik
    taki niski pokład to obcietym oskarem drąży, bo za nisko dla kombajnu.
    Infrastruktura kopalnie ciągnie olbrzymie koszty za sobą, a te
    niekoniecznie są wprost proporcjonalne do wydobycia. Węgiel ręcznie
    wydobywany jest droższy od tego wydobywanego mechanicznie, a jakość jakoś
    większa niekoniecznie. Dla osoby palącej w piecu liczy się cena i jakość,
    anie koszty wydobycia.