  • 1. Data: 2004-02-23 08:39:03
    Temat: Wczesniejsza emerytura
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

    Na wczesniejsza emeryture mozna przejsc bedac w stosunku pracy.
    Nigdzie nie znalazlam w przepisach ze musi to byc okreslony czas
    zatrudnienia.
    Czy to oznacza ze mozna zatrudnic sie np. na 2 tygodnie
    i przejsc na wczesniejsza emeryture ??

    (osoba o ktora pytam teraz po zabraniu renty jest na bezrobociu,a w sierpniu
    osiaga
    wiek do wczesniejszej emerutury).

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Aśka

  • 2. Data: 2004-02-23 08:46:10
    Temat: Re: Wczesniejsza emerytura
    Od: "sMOCZYCA" <s...@g...pl>

    Jeśli jest możliwość pracy to trzeba pracować ile się da- wymiar emerytury
    może być ciekawy jak renta była w użyciu.- okres nieskładkowy!
    Ja uważam że nikt o zdrowych zmysłach nie zatrudni osoby która za 2 tyg na
    emeryturę pojdzie, przynajmniej ja bym tego nie zrobiła.

  • 3. Data: 2004-02-23 08:57:10
    Temat: Odp: Wczesniejsza emerytura
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    > zatrudnienia.
    > Czy to oznacza ze mozna zatrudnic sie np. na 2 tygodnie

    Trzeba być zatrudniony przez 1/2 roku .( 6 miesięcy) a przynajmniej
    płacić pracodawcy składkę ZUS i figurować jako zatrudniony
    i posiadać 2 grupę inwalidzką oraz wiek 55lat dla kobiet z 20 letnim
    stażem pracy . a dla mężczyzn wiek 60 lat i 25 lat pracy .
    polecam sprawdzić na www.zus.pl/

  • 4. Data: 2004-02-23 10:36:37
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Joanna Kostrom" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrudnienia.
    > Czy to oznacza ze mozna zatrudnic sie np. na 2 tygodnie

    Do niedawna były takie przepisy, które prawdopodobnie nadal obowiązują.
    Ostatni okres zatrudnienia przed zgłoszeniem wniosku o wcześniejszą
    emeryturę musi być na podstawie umowy o pracę. Długość tego okresu nie
    była określona, więc wystarczał np. 1 miesiąc, ale 2 tygodnie też by
    wystarczyły.

    > (osoba o ktora pytam teraz po zabraniu renty jest na bezrobociu,a w
    sierpniu
    > osiaga
    > wiek do wczesniejszej emerutury).

    Najlepiej zapytać w oddziale lub inspektoracie ZUS, przedstawiając
    dokładnie sytuację konkretnej osoby.
    Jeżeli były rencista nie pracował na umowę zlecenie po przejściu na
    rentę, to - być może - nie musi już zawierać umowy o pracę, aby starać
    się o wcześniejszą emeryturę. Ważny jest odpowiedni staż pracy (min. 30
    lat okresów składkowych i nieskładkowych)

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-02-23 12:46:38
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

> [...]
    > się o wcześniejszą emeryturę. Ważny jest odpowiedni staż pracy (min. 30
    > lat okresów składkowych i nieskładkowych)

    Bardzo dziekuje za konkretna odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Aska