  • 11. Data: 2007-06-14 14:23:39
    Temat: Re: Ważność paszportu?!!!
    Od: Mamut <c...@g...com>

    chyba wiekszosc panstw ma takie wymagania, nawet jak wjezdzalo sie
    kiedys do uni bo czesc panstw (jak nie wszystkie ) wymagala tych 6ciu
    miesiecy. Zresztą co roku przed wakacjami ostrzegali o tym w
    wiadomosciach. Od kiedy jestesmy w UE coraz rzadziej sie o tym mowi i
    pisze.

  • 12. Data: 2007-06-14 18:39:53
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Anna LT wrote:

    > Sytuacja wygląda tak, że mam ważny paszport do dnia 2 lipca 2007.
    > W dniach 21-23 czerwca mam konferencję w Kijowie.
    >
    > Doszły mnie słuchy, że mogą mnie zatrzymać na granicy i nie dostanę się na
    > Ukrainę.

    To ich kraj. Oczywiście, że mogą Cię nie wpuścić i to bez podania
    przyczyn...
    Ważność polskiego paszportu nie gwarantuje, że Cię Ukraińcy wpuszczą, a
    jedynie - że Cię Polacy wypuszczą. :-)

    > Przecież paszport kończy ważność dopiero 2 lipca a ja będę na Ukrainie w
    > czerwcu?

    Są więc szanse, że Cię wpuszczą, ale to już zależy od nich... :-)

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2007-06-14 18:56:02
    Od: nadir <h...@o...gov>

    > No to nieźle, znaczy nie wjadę...:o(
    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?
    Nawet gdybys miala paszport wazny kilka lat nie maja obowiazku Cie
    wpuszczac do swojego kraju, np. uzyskanie wizy w ambasadzie
    amerykanskiej nie daje 100% pewnosci ze nie zawroca Cie sluzby na
    miejscu w USA.
    Wiekszosc krajow na swiecie ma obowiazek wpuszania swoich obywateli,
    natomiast obcokrajowcow juz nie i czasami zalezy to od 'widzimisie'
    sluzb granicznych.
    Nawet teraz w krajach UE obowiazuja te zasady.

  • 14. Data: 2007-06-14 18:56:49
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    Użytkownik "MiCHA" <m...@m...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedynie - że Cię Polacy wypuszczą. :-)

    > Są więc szanse, że Cię wpuszczą, ale to już zależy od nich... :-)

    znaczy dac w lape... tam biora zapewne

  • 15. Data: 2007-06-14 20:39:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 12:58:38 +0200, Anna LT napisał(a):

    > Czy jest to możliwe?
    > Przecież paszport kończy ważność dopiero 2 lipca a ja będę na Ukrainie w
    > czerwcu?
    >
    > Proszę o opinie na ten temat.

    każdy kraj jest suwerenny i ustala własne przepisy.
    Pamiętam, jeszcze w 2001 roku Grecja nie wymagała wiz turystycznych, a
    marynarze musieli ubiegać się o wizę mimo iż nie pracowali w grecji a
    jedynie wsiadali w Pireusie na statek w charakterze załogi i statek ten
    płynął w świat. Tak ! Nie ma błędu, w 2001 roku !

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net

  • 16. Data: 2007-06-14 23:41:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Anna LT" <l...@w...pl> wrote in message
    > ale jakim prawem oni tak sobie ustalają?

    ukraińskim zdaje się.