  • 1. Data: 2004-01-28 01:02:11
    Temat: Ważność dokumentów po ślubie
    Od: Konlin <k...@p...pl>

    Witam,

    Nie wiem czy piszę na dobrą grupę, jeśli nie proszę o wybaczenie.
    Mamy z narzeczoną zamiar wziąć ślub w czerwcu a następnie skoczyć gdzieś w
    podróż poślubną za granicę. Nie wiem jednak jak będzie wyglądać sprawa
    paszportu mojej przyszłej żony która przecież będzie już nosić moje
    nazwisko - czy jej paszport będzie ważny? Jeśli tak to przez jaki okres
    czasu a jeśli nie - jak to rozwiązać? Czy można już teraz (lub za jakiś
    czas ale przed ślubem) złożyć wniosek na nowy dokument z nowym nazwiskiem?
    I jaki jest potem termin, w którym trzeba się zmieścić z resztą dokumentów
    (DO, PJ itp)?
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    pzdr
    konlin

  • 2. Data: 2004-01-28 07:37:05
    Temat: Odp: Ważność dokumentów po ślubie
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik Konlin <k...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:z3fb9mcknyxd.1qm1qzfuqn5hs$....@4...net..
    .
> [...]
    > I jaki jest potem termin, w którym trzeba się zmieścić z resztą dokumentów

    Myślę, że taki paszport ze starym nazwiskiem jest ważny do końca okresu
    ważności - Twoja żona nie będzie miała przecież nowego nazwiska wypisanego
    na czole ;-)
    Mam podobny przypadek - żona wyrobiła nowy paszport na miesiąc przed ślubem
    na stare nazwisko (w lipcu 2001 r.). W październiku 2001 r. i w maju 2002 r,
    wyjeżdżaliśmy na ten paszport do Czech - żadnych problemów :-)

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 3. Data: 2004-01-28 08:08:41
    Temat: Re: Ważność dokumentów po ślubie
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Konlin" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podróż poślubną za granicę. Nie wiem jednak jak będzie wyglądać sprawa
    > paszportu mojej przyszłej żony która przecież będzie już nosić moje

    A to nie jest takie oczywiste, bo moze zostac przy swoim nazwisku.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

  • 4. Data: 2004-01-28 08:46:47
    Od: "Konrad Inglot" <k...@g...pl>

    Lesio5 <I...@w...pI> napisał(a):

    > A to nie jest takie oczywiste, bo moze zostac przy swoim nazwisku.

    Wiem że może ale zmieni na moje więc dla mnie to jest oczywiste :)
    Co w takim przypadku?

    pzdr
    konlin

    Ps. Witam znajomego z ppd :)

  • 5. Data: 2004-01-28 11:05:51
    Temat: Re: Odp: Ważność dokumentów po ślubie
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Krzychu napisał:

> [...]
    > na stare nazwisko (w lipcu 2001 r.). W październiku 2001 r. i w maju 2002 r,
    > wyjeżdżaliśmy na ten paszport do Czech - żadnych problemów :-)

    Problemow nie ma,sama bylam na Slowacji, ale sprobuj wykupic
    ubezpieczenie na konkretrne nazwisko:-)
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 6. Data: 2004-01-28 11:09:13
    Temat: Odp: Odp: Ważność dokumentów po ślubie
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik [edymon] <e...@S...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bv8534$2kp$...@a...news.tpi.pl...

    > Problemow nie ma,sama bylam na Slowacji, ale sprobuj wykupic
    > ubezpieczenie na konkretrne nazwisko:-)

    Znaczy nowe??
    Żona w maju 2002 r. była w ciąży, ale miała dokumenty jeszcze na stare
    nazwisko (9 miesiecy po ślubie). Wykupiliśmy w Warcie jakieś tam
    ubezpieczenie zdrowotne na tydzień chyba bez prolemów na stare nazwisko OIDP
    :-)

    Krzychu

  • 7. Data: 2004-01-28 11:12:06
    Temat: Re: Odp: Odp: Ważność dokumentów po ślubie
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

> [...]

    > nazwisko (9 miesiecy po ślubie). Wykupiliśmy w Warcie jakieś tam
    > ubezpieczenie zdrowotne na tydzień chyba bez prolemów na stare nazwisko OIDP
    Rzeczywiscie troche nieprezyzyjnie sie wyrazilam.
    Masz racje, to jest mozliwe, ale wyobrazasz sobie te biegania papierkowe
    gdyby Twojej Zonie rzeczywiscie cos sie stalo podczas podrozy - nie daj
    Boze.

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 8. Data: 2004-01-28 12:42:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

    > Myślę, że taki paszport ze starym nazwiskiem jest ważny do końca okresu
    > ważności - Twoja żona nie będzie miała przecież nowego nazwiska
    wypisanego
    > na czole ;-)

    Ale sprawdza to Straż Graniczna. Jeśli akurat sprawdzą ją w terminalu i
    się okaże, że ma inne nazwisko w paszporcie niż faktycznie nosi to zgodnie
    z ROZP. MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 12 lipca 2002
    r. w sprawie wzorów oraz trybu wydawania paszportów, dokumentów wymaganych
    do ich otrzymania, a także trybu postępowania funkcjonariuszy Straży
    Granicznej w przypadku ujawnienia w czasie kontroli granicznej wad w
    paszportach "Funkcjonariusz Straży Granicznej nie dopuszcza do
    przekroczenia granicy przez osobę, która przy przekraczaniu granicy
    przedstawi paszport zawierający wady." Ponieważ paszport nie będzie
    wyglądał na przerobiony lub podrobiony, to nie zatrzymają go. Ale nie
    powinni dopuścić do przekroczenia granicy. Nie znalazłem nigdzie definicji
    owej "wady", no ale moim zdaniem rozbieżność pomiędzy nazwiskiem
    faktycznym a w dokumencie za taką wadę może być uznana.

  • 9. Data: 2004-01-28 14:41:35
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Konlin"
    > Mamy z narzeczoną zamiar wziąć ślub w czerwcu a następnie skoczyć gdzieś w
    > podróż poślubną za granicę.

    moje gratulacje

    > I jaki jest potem termin, w którym trzeba się zmieścić z resztą dokumentów
    > (DO, PJ itp)?

    jako normalny czlowiek (nie prawnik) mysle, ze nie ma z tym pośpiechu
    wiem natomiast ze jak juz wymienisz DO to wiele instytucji chce o tym wiedziec
    "niezwłocznie" i to jest dopiero bieganina. Taki US to nawet karę potrafi
    przywalić
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-01-28 19:24:57
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Konlin" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mamy z narzeczoną zamiar wziąć ślub w czerwcu a następnie skoczyć gdzieś w
    > podróż poślubną za granicę.

    Mozecie spokojni ejechac jakbyscue jeszcze nie byli malzenstwem. Dokladnie
    tak zrobilem ze swoja (byla juz) zona po slubie. Zdjelismy jedyniue obraczki
    i w droge. Malzenstwem jestes dopiero po odebraniu zaswiadczenia z USC
    infomujacym o tym fakcie. Nie wiem jaki slub braliscie, ale w przypadku
    konkordatowego (nasz) do czasu otrzymania tego zaswiadczenia wiaz bylismy
    "kazdy sobie"

    Zuraw